A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: az egyik hazai nagybank ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer "csekket" fizettek be, ez 97, illetve 96 százalékos növekedést jelent. Az elektronikus fizetések térnyerése várhatóan a járvány lecsengése után is fokozódni fog, ez pedig a készpénzhasználat és a készpénzállomány csökkenését eredményezheti.
Mindenki megkapta a kitűnő bizonyítványát, ami az elektronikus bankolást illeti. A K&H stratégiájában a digitalizáció már évekkel ezelőtt kiemelt szerepet kapott. Ennek keretében fokozatosan és újabb innovációkkal tette gördülékenyebbé a pénzügyek intézését a bank. Erre pedig volt fogadókészség a vállalati és a lakossági ügyfelek körében, hiszen ma már egyre többen az elektronikus csatornákon bonyolítják a pénzügyeiket.
Tarol az ebank és a mobilbank
A bank lakossági ügyfelei az idén március 16-a és április 15-e között 1,4 millió alkalommal léptek be az ebanki felületre, ami az egy hónappal korábbi időszakhoz képest közel 11 százalékos növekedést jelent. A mobilbankos alkalmazás pedig 3,8 millió belépőt könyvelhetett el, ez 1,5 százalékkal haladja meg az előző havi számokat. A belépések mellett az elektronikus utalásoknál is komoly bővülés ment végbe: a mobilbankból küldött átutalások száma március közepéig 31 százalékkal nőtt - napi átlagban - több mint 19 ezerre.
A pénzintézet szakértői az elmúlt időszakban láttak némi átrendeződést az ebank és mobilbank használat között: az adatokból látható, hogy a mobilbanki szolgáltatásoknál nagyobb a növekedés. Ez összefüggésben van azzal, hogy egyre több nem csak banki szolgáltatás érhető el az okostelefonon, amelyek átveszik részben a számítógépek, notebookok szerepét. Az ebankon keresztül például a kártyalimitek beállítása idén március 16-a és április 15-e között csökkent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest, a mobilbankon keresztül történő beállítások viszont 7,7 százalékkal növekedtek.
Duplázás
A koronavírus-járvány hatása, vagyis, hogy a korlátozások miatt még többen választották az elektronikus megoldásokat a hagyományos ügyintézés helyett, különösen jól látszik a csekkbefizetések alakulásából. A bank ügyfelei március 16. és április 15. között közel 36 ezerszer fizettek be csekket az e-bankjukon keresztül.
A mobilbankon pedig több mint 50 ezer csekkbefizetés történt. Előbbi 97 százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest, a mobilbankos fizetéseknél pedig 96 százalékos emelkedés történt. Tehát egy hónap leforgása alatt közel dupla annyian fordultak az online eszközökhöz. A csekkbefizetések mellett a kártyafeltöltési, azaz top-up műveleteknél is jelentős a növekedés: az e-bankon keresztül 27 százalékkal többen tettek pénzt a kártyájukra mint egy hónappal azelőtt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta Árva András, a bank lakossági ügyfelek szegmens marketing főosztályvezetője.
Készpénz helyett
A kiugró bővülés miatt várhatóan a jövőben is többen bankolnak online, hiszen ezek a megoldások kényelmesek, gyorsak és biztonságosak. A csekkfizetés esetében ez nemzetgazdasági szintén is örömteli lenne, mert Magyarországon a készpénzállomány a jegybank adatai szerint bőven meghaladja a 6000 milliárd forintot, GDP-arányosan pedig több mint 10 százalékos. A készpénzhasználatnak jelentősek a logisztikai, gyártási költségei, ehhez képest az elektronikus fizetési megoldások olcsóbbak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








