Az MNB összesen több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra.
Bár az emberek nagy többsége nem hallott az nyílt bankolásról (85 százalék), majdnem fele szívesen fogadná a nyílt bankolás által nyújtott szolgáltatásokat (43 százalék). 10 európai polgárból 9-nél is többen vélik úgy, hogy az együttműködés és a partnerség elengedhetetlen a pénzügyi szektor innovációjának beindításához.
Hét ember közül hat havonta legalább egyszer használ digitális banki megoldásokat, 38 százalékuk pedig heti vagy napi rendszerességgel. 63 százalék a hagyományos bankok mobil banki alkalmazásait használja, és minden ötödik (20 százalék) már a csak-digitális bankokéit - derül ki a MasterCard kutatásából. Az európaiak szerint a digitális banki megoldások legnagyobb előnye a kényelem, mert időtakarékos (66 százalék) és felhasználó-barát (65 százalék) és használatukhoz leginkább a biztonságot várják el (67százalék).
Köszönhetően annak, hogy a hazai hagyományos bankok egyre több digitális banki terméket is kínálnak - a magyarok 29 százaléka a jövőben is kitartana jelenlegi bankja mellett, és 64 százalék várja azokat az innovatív megoldásokat, melyek könnyebbé tehetik a napi pénzügyeiket. A tanulmány alapján az európaiak könnyen használható (32 százalék) megoldásokat keresnek, valós idejű költség-ellenőrzést és átláthatóságot akarnak (25 százalék), valamint nagyobb rugalmasságot (22 százalék).
2019 szeptemberében lép hatályba a PSD2 Nyílt Bankolási Kezdeményezése az EU-ban. A nyílt bankolás lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók, mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, illetve az ügyfél feljogosíthatja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében fizetési tranzakciót kezdeményezzen.
Amint azt a tanulmány kimutatta, a legtöbb ember (85 százalék) nem ismeri ezt a kezdeményezést, vagy éppen csak hallott róla. Azonban a nyílt bankolás által lehetővé tett új digitális szolgáltatásokat sok európai igényli: miközben 13 százalékuk már olyan mobilalkalmazásokat használ, amelyek több bankszámla pénzügyeit nyomon követik, majdnem felük (43 százalék) szeretne egy olyan alkalmazást, ahol egy felületen látszanak a különböző bankoknál vezetett folyó- és megtakarítási számláik. Több mint egyötödük (22 százalék) pedig előnyben részesítene egy olyan szolgáltatást, amely segítene pénzügyeik kezelésében és prognosztizálná kiadási mintáikat az összes korábbi kiadásuk elemzése alapján.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az európaiak 70 százalékának preferált pénzügyi tanácsadója a bank, és a megkérdezettek egyharmada (33 százalék) a barátokhoz vagy családtagokhoz fordul pénzügyi tanácsért, míg a fiatalok, főként a 18-29 évesek, barátaiktól várják a megbízható pénzügyi információkat (44 százalék). 21százalék tájékozódik a médiából, 15százalék pénzügyi tanácsadó cégektől és 10-ből 1 (11 százalék) a vonatkozó alkalmazásokból, ill. a közösségi médiából.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.