A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
Sokan nem vállalják a tervezéssel járó kihívást, de van megoldás.
Az Allianz kutatása szerint a magyarok közel fele kihívásnak tartja a pénzügyi tervezést. Jelentős előrelépést jelenthet, ha külső segítséget is igénybe veszünk.
Mindenkinek vannak álmai, amiket el szeretne érni, azonban számos olyan élethelyzet felmerül megvalósításuk közben, amikor extra kiadásokkal kell szembenéznünk. Mindeközben folyamatosan rajtunk a teher, hogy megtervezzük a jövőnket. Az Allianz és a Gfk Hungária Kft. közös kutatása szerint a magyarok 41 százaléka úgy gondolja, hogy nagyobb kihívás egy stabil pénzügyi terv készítése, mint a Himalája megmászása. Az Allianz összegyűjtötte azt a 3 szempontot, amit mindenképpen figyelembe kell vennünk a tervezéskor.
Időzítés
Hogy ne érjenek minket váratlan meglepetések, már akár évekkel korábban javasolt félretenni a jövedelmünkből. Minél hamarabb elkezdünk takarékoskodni a vágyott cél elérése érdekében, annál kevesebbet kell havi szinten megtakarítanunk. Ehhez érdemes megfigyelnünk a költekezési szokásainkat is, és utólag meghatározni, hogy ezen belül mely kiadásainkat milyen időtávon tudjuk nélkülözni, illetve mi az a kockázat, amit az elvárható hozamért cserébe vállalni tudunk.

Milyen megtakarítási formát válasszunk?
Az Allianz és a GfK Hungária Kft. által közösen végzett kutatás szerint Magyarországon a legnépszerűbb megtakarítási formák a betétek, az életbiztosítás és az önkéntes nyugdíjpénztár. A pénzügyileg tájékozottabb lakosok jellemzően több terméktípust használnak, míg a kevésbé tájékozottabbakra jobban jellemző, hogy "otthon a befőttesüvegben" gyűjtik megtakarításaikat.
Ha hosszú távon gondolkodunk, akkor a befőttesüveg nem feltétlenül a legoptimálisabb megoldás. Olyan megtakarítási és befektetési formára van szükségünk, amely kellőképpen rugalmas, s arra az esetre is nyújt megfelelő fedezetet, ha a megtakarítási időszak alatt velünk történne bármi. Erre a célra a unit-linked típusú biztosítások alkalmasak, például az Allianz Életprogramok esetében mindenki az élethelyzetének, fizetőképességének, a megcélzott futamidőnek és a kockázatvállalási hajlandóságának megfelelő takarékossági formát tud választani.
Mennyit tegyünk félre havonta?
A pénzügyi tervezéskor induljunk ki abból, hogy minél később kezdünk el megtakarítani egy-egy cél érdekében, annál nagyobb összeget kell majd félretennünk havonta. Így a befektetni kívánt összeg természetesen nő, ahogy egyre később jut eszünkbe a gyermekeink jövője, a nyugdíjunk, vagy a lakásfelújítás. Ha a pénzügyek nem tartoznak az erősségeink közé, pár egyszerű kérdés megválaszolásával az Allianz megtakarítás- és öngondoskodás tervező alkalmazása tájékoztató jelleggel megmutatja nekünk, hogy aktuális élethelyzetünket és céljainkat figyelembe véve ha ma kezdenénk el az öngondoskodást, akkor a kívánt igényeknek megfelelő fedezethez mennyi pénzt kellene félretennünk havonta.
(x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








