Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
A Deloitte keddi sajtótájékoztatóján kiderült, hogy alig takarítanak meg a magyarok. Persze a gazdagokra teljesen más érvényes: közel négyszer annyian tesznek félre rendszeresen, mint a szegények.
Míg a nyolc általános vagy az alatti végzettséggel rendelkező válaszadók háztartásának csupán 5.9 százaléka rendelkezik megtakarítással, ez az arány a főiskolát, egyetemet végzettek körében 21 százalékra rúg.
Azok közül a háztartások közül, ahol a nettó jövedelem 30 és 90 ezer forint közé esik, csupán 4.4 százalék rendelkezik megtakarítással, míg a 200 ezer forint feletti nettó jövedelműek közül már 15.2 százaléknak van félretett pénze.
A nyolc általános vagy az alatti végzettséggel rendelkező válaszadók átlagosan 42,8 hónapra tervezik jelenlegi formájában őrizni megtakarításukat. Persze ez nem egységes az iskolai végzettség szerint:
- Legrövidebb távon a szakmunkásképzőt végzettek tervezik jelenlegi formájában hagyni megtakarításukat, 30,7 hónapig;
- A 8 általános vagy ennél alacsonyabb végzettségűek 42,8 hónapig,
- A gimnáziumot, szakközépiskolát végzettek akár 45,2 hónapig, míg
- A felsőfokú végzettségűek átlagosan 44,6 hónapig terveznek takarékoskodni.
Ezeket a terveket befolyásolhatja a hosszú távú megtakarítás lehetősége, valamint az is, hogy a válaszadó mennyire keresi tudatosan az új lehetőségeket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
30 és 90 ezer forintos nettó háztartásra vonatkozó jövedelemmel rendelkező válaszadók átlagosan 39,2 hónapra tervezik jelenlegi formájában őrizni megtakarításukat. Legrövidebb távon a 90 és 150 ezer forint között keresők tervezik jelenlegi formájában hagyni megtakarításukat, 33,3 hónapig; míg a 200 ezer forint felett keresők átlagosan 41,3 hónapig is folyamatosan takarékoskodhatnak. Ezeket a terveket befolyásolhatja a hosszú távú megtakarítás lehetősége, valamint az is, hogy a válaszadó mennyire keresi tudatosan az új lehetőségeket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








