Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
A jegybanki kamatcsökkenés nyomán mélybe zuhantak a bankbetétek kamatai, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szeptemberi adatai szerint 0,9 százalékos az átlagos lekötés kamata - írja szerdai számában a Világgazdaság.
A lakosság betéthasználati szokásainak radikális átalakulását tükrözik az MNB adatai. A bankbetétek egyre inkább a kártyás fizetések, átutalások és csoportos beszedések lebonyolítási kereteként, semmint megtakarítási termékként szolgálnak.
A kártyás vásárlások darabszáma és értéke közel duplájára nőtt öt év alatt Magyarországon, a látra szóló banki betétállomány 24 százalékról 48 százalékra emelkedett, miközben a lekötött betétek jókora teret veszítettek. Arányuk a háztartások pénzügyi eszközein belül az öt évvel ezelőtti 21 százalékról 11 százalékra apadt mára. Jelenleg kevesebb pénzt tart a lakosság lekötött bankbetétben, mint például befektetési alapban.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








