Hozamemelkedés mellett értékesített 3, 5 és 10 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
A lakossági állampapírok állománya kimagasló ütemben bővült az utóbbi másfél évben, egyelőre azt lehet látni, hogy a tőkebeáramlás nagyobb része vagyonosabb ügyfelektől érkezett, azonban az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) célja, hogy a kisbefektetőket is meg tudja szólítani.
Az állomány 30-40%-a ma már tartós befektetési számlákon van, miközben a közvélemény kutatás azt mutatja, hogy az ügyfélkör "fiatalodik". Az öngondoskodás elősegítése céljából Start Számlák is elérhetők az ÁKK hálózatában, amelyek iránt átmenetileg visszaesett a kereslet, viszont több olyan újítás is tervbe van véve, amely a konstrukció népszerűségét növelheti - mondta el a Portfolio.hu-nak adott interjújában Réz András, az ÁKK főosztályvezetője.
Az ÁKK által ismert közvélemény kutatás szerint az 50 fölöttiek vásárolnak állampapírokat és bár hagyományosan a 60 fölöttiek körében a legelterjedtebb az állampapír befektetés, ez képezte eddig az állampapírok befektetői körét, az utóbbi időben "fiatalodik" az ügyfélkör, a 40-49 éves kategóriában nő a kedveltség. Az elmúlt két évben az ÁKK intenzíven igyekezett megszólítani a befektetőket és kifejezetten törekedett arra, hogy a kisbefektetőket is elérje.
A főosztályvezető a Start számlával kapcsolatban elmondta: a számla egy különösen hosszú távú előgondoskodást igényel az ügyfelektől. A tavaly bekövetkezett változással óhatatlanul szűkült a befektetési lehetőség, ami csökkentette a termék keresletét. Az ÁKK több szempontból is változtatni kíván ezen új hosszú futamidejű kötvény bevezetésével és a hálózat bővítésével. Mindezek - a magas és biztos hozam ígéretével együtt - véleményünk szerint alkalmas lehet a Start számla népszerűségének felfuttatására.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


