A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
Hatalmas mértékben csökkent a múlt év végén bevezetett, lakosságinak szánt eurós állampapír, a P€MÁK (Prémium Euró Magyar Államkötvény) befektetőknél lévő mennyisége. Az eurókötvényből az első három hónapban több mint 1,4 milliárd eurónyit tudott eladni a magyar állam, ennek túlnyomó részét - majdnem nyolcvan százalékát - hazai vállalati befektetők vették meg, és húsz százalék alatt volt a lakossági vásárlók aránya (a maradék néhány százalékot külföldi befektetők vásárolták).
Márciusban az Államadósság Kezelő Központ közleménye szerint "veszített kezdeti lendületéből" a P€MÁK értékesítése. Ami a gyakorlatban annyit tett ki, hogy mindössze 25,8 millió eurónyit vettek meg a befektetők, ugyanakkor 472,3 millió eurónyit - tehát az első három hónapban eladott érték nagyjából egyharmadát - vissza kellett vásárolnia az államnak. A visszaváltások után, az új értékesítésekkel együtt 977,7 millió euró értékű most a P€MÁK-állomány.
Fotó: Koszticsák Szilárd
Az ÁKK közölte: kiemelt célja volt a P€MÁK-kal, hogy "olyan forgalmazási rendszert alakítson ki, amely megfelelő likviditást biztosít az érintett állampapír számára". Ezért egyfelől a Magyar Államkincstárban folyamatosan visszaváltási árfolyamot jegyez az adósságkezelő, a többi forgalmazó számára pedig visszavásárlási árjegyzési kötelezettséget írt elő. "Amint a márciusi forgalmazási helyzet is alátámasztja, ez a rendszer másodpiaci árjegyzés nélkül is lehetővé teszi a befektetők számára, hogy szükség esetén a futamidő lejárta előtt is pénzükhöz juthassanak" - jegyzi meg az adósságkezelő.
A hatalmas intenzitású múlt havi visszaváltások hozzájárulhattak ahhoz, hogy bár a központi költségvetés adóssága márciusban újabb történelmi csúcsra nőtt, ezen belül a devizás adósság enyhén csökkent az előző hónaphoz képest. A központi költségvetés devizaalapú adóssága 8967,8 milliárd forint volt március végén, nagyjából 70 milliárddal kevesebb, mint egy hónappal korábban.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








