A magyar lakosság gondolkodásában a tudatos gazdálkodás, valamint a pénzügyi tervezés egyre nagyobb szerepet játszik. Sokan azonban továbbra is szkeptikusak a különböző megtakarítási eszközöket illetően, mert úgy vélik, hogy kisebb összegeket nem éri meg befektetni. Holott már havi néhány, akár 5-10 ezer forint befektetéssel is versenyképes hozamra lehet szert tenni.
Az OTP Alapkezelő megbízásából végzett pénzügyi kultúrát vizsgáló kutatás megmutatta, hogy ma Magyarországon sokan azért nem fektetik be megtakarított pénzüket, mert úgy vélik annak magas a kockázata, vagy mert szerintük csak akkor érdemes befektetni, ha nagyobb összeg áll rendelkezésükre. Ezért sokan megtakarításaikat készpénzben, vagy lekötetlenül a bankszámlájukon tartják. Azonban ha megvizsgáljuk a jelenleg elérhető befektetési lehetőségeket, látható, hogy számos olyan eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítségével akár néhány ezer forintos befektetés segítségével lehetséges a versenyképes hozam elérése.
A befektetési alapokat például mindössze a lakosság kis része ismeri és még kisebb hányada rendelkezik velük. Pedig hatékony eszközök vannak arra, hogy a rendszeresen félretett és befektetett kis összegekből is számottevő megtakarítást építhessünk fel hosszabb távon.
"A befektetési alapokkal kapcsolatban gyakori tévedés, hogy csak akkor érdemes befektetni, ha nagyobb összeg áll az ember rendelkezésére. Ezzel szemben a befektetési alapokba tetszőleges, akár egészen kis összegek is elhelyezhetőek, az elérhető hozam nagyságát a befektetett összeg nem befolyásolja. Ez úgy lehetséges, hogy az Alapkezelő a sok ügyfél által befektetett kisebb-nagyobb összegeket egy nagyobb, hatékonyabban kezelhető portfolióvá alakítja. A szakemberek pedig olyan befektetési eszközöket, stratégiákat alkalmaznak, amelyeket egy egyéni befektető önállóan nem tudna megvalósítani - mondta Gáti Lászlótól, az OTP Alapkezelő értékesítési és marketing igazgatója.
"Akár egy összegű, akár rendszeres megtakarításról van szó, fontos, hogy milyen időtávra takarékoskodunk. Rövidebb, éven belüli vagy 1-3 éves időtávra nem érdemes kockázatos, részvényeket is tartalmazó alapokat választani. Éven belüli célok esetén érdemesebb pénzpiaci alapba fektetni, 1-3 éves időtávra pedig inkább kötvényalapokat válasszunk. Legalább 3 éves befektetési cél esetén már gondolkozhatunk olyan alapokban, amelyek magasabb kockázatúak, de részvényalapokat csak minimum 5-7 éves időtávon javaslunk" - mondta el Gáti László.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








