Nem kérhetnek a bankok személyi adatokat pénzbefizetéshez - döntött egy konkrét esetben a Legfelsőbb Bíróság (LB), igazat adva az adatkérést kifogásoló ügyfél panaszának - írja a Napi Gazdaság.
Az első fokú bíróság még a banknak adott igazat, a másodfokú bíróság és az LB azonban már az ügyfél javára döntött egy banki pénzbefizetés mellé kért személyes adatokkal kapcsolatos ügyben. Még 2007-ben egy banki ügyfél két esetben is pénzt szeretett volna befizetni bankjában a saját számlájára. A bank a pénzbefizetést mindaddig megtagadta az ügyfélétől, ameddig az ügyfél nem járult hozzá a személyi adatai (név, lakcím, személyi igazolvány szám) rögzítéséhez.
Az ügyfél bírósághoz fordult és az ügy évek alatt egészen az LB-ig jutott, ahol a bírák végül az ügyfél javára döntöttek. A bank kötelessége ugyanis a szerződéses kapcsolat miatt az ügyfele pénztári befizetésének teljesítése, adatokat pedig csak az ügyfél hozzájárulásával gyűjthet. A hozzájárulás az adatvédelmi törvény 2.§ 6. pontja értelmében: az érintett kívánságának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez. A bank pedig nem rendelkezett az önkéntes hozzájárulással.
Az ítélet a bankot a jogosulatlanul gyűjtött adatok törlésére és a perköltség megfizetésére kötelezte. Az ügyfél az esetével kapcsolatban az Alkotmánybírósághoz is írt egy beadványt, így a jövőben általánosságban is születhet bírósági határozat a kérdésben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








