Az Európai Bizottság jelentése szerint nagy a szórás a nyugdíjellátások nyitottsága és a befizetések szintje között. Brüsszel álláspontja szerint lehetséges, hogy egy ponton fel kell vetni a szabályozás szükségességét annak érdekében, hogy az emberek a számukra legmegfelelőbb biztosítási formák közül választhassanak - írja a Napi.
Az európai nyugdíjrendszereknek ideje alkalmazkodniuk a demográfiai és munkaerőpiaci realitásokhoz. Az EB-t aggodalommal tölti el, hogy miközben a magánpénztárak növekvő szerepet játszanak a nyugdíjrendszerben, a társadalom legsebezhetőbb, leginkább kiszolgáltatott rétegei kiszorulnak belőle.
A különbözőségeket bemutató érdekes adat, hogy az állami nyugdíj Olaszországban csak 25%-a az összesnek, míg Svédországban 100%.
Általában az önkéntes nyugdíjforma a legkevésbé elterjedt, az összesnek csak néhány százalékát teszi ki, a nagy kivétel Csehország, ahol 45%-os ezen szegmens részaránya.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








