Csaknem hatvanezer forinttal lehetne magasabb az átlagnyugdíj, ha a bérnövekedések ütemével emelkedne minden évben - ez jött ki az Országos Nyugdíjas Parlament számításaiból.
Nem elég, hogy sokan már szinte teljesen lemondtak a nyugdíjukról, egy új kutatásból az is kiderült, hogy a közszférában kapott nyugdíjak nagyjából háromszor többet érnek, mint egy átlagos, a dolgozó részére nyitott vállalati nyugdíjszámla a versenyszférában.
Ahogy az emberek egyre keresik a módokat, hogy a háztartási kiadásaikat visszafogják, és csökkentsék a pénzügyi nyomást, a nyugdíjjárulékok fizetésének megszüntetése vagy felfüggesztése rövid távon jó megtakarításnak tűnik.
Egy, a brit Pensions Policy Institute által elvégzett kutatás azt mutatja, hogy miközben a versenyszférában egyre több dolgozó szünteti be a nyugdíj-előtakarékosságot, vagyis nem fizet a vállalati nyugdíjszámlájára, addig ez a közszférában levőknél nem tapasztalható.
Az itt dolgozó alkalmazottaknál kétszer olyan valószínű, hogy tagjai egy a munkáltató által támogatott nyugdíjalapnak, számokban mérve 85 százalék, összehasonlítva a versenyszférában dolgozók mindössze 45 százalékával. Ennek részben az az oka, hogy a közszféra dolgozóinak vállalati nyugdíja mögött a kormány áll, és nem egy vállalat, amelyeknél előfordulhat, hogy nem szán erre erőforrásokat, vagyis nem támogatja a dolgozókat.
Bár sokan arra számítanak, hogy a kormány reformjai következtében a közszféra nyugdíjai csökkenni fognak, az új dolgozóknak még mindig megvan a lehetősége, hogy csatlakozzanak a rendszerhez, ami valószínűleg még így is kedvezőbb lesz, mint a magánszféra nyugdíjai...
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








