1 hónap Az idei év kilencedik hónapjában az előző havi értékhez viszonyítva lényegében nem változtak a fogyasztói árak, az éves inflációs ráta szeptemberben 5,7 százalékot tett ki - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Mi történt 1 hónap alatt?
2008 augusztusához képest 0,1 százalékkal csökkentek az élelmiszerek árai, ezen belül is árcsökkenés történt az idényáras élelmiszerek (4,9). Mindeközben drágult a sertészsiradék (6,8%), a rizs, hántolmányok (3,6%), az óvodai, bölcsődei étkezés (2,7%), a párizsi, kolbász (2,3%) és a sertéshús (1,8%). Árcsökkenés következett be a sajt (2,1%), a péksütemények (1,8%), az étolaj (1,7%), a tej és a tojás (1,3-1,3%) esetében.
Júniusban a legnagyobb mértékben a szezonváltás miatt a ruházati cikkek drágultak (3,5%), emellett kis mértékű áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,6%), valamint az egyéb cikkek (0,3%) körében. Az iskolakezdés is megviselte a pénztárcánkat, a tankönyvek ára 8,2 százalékkal emelkedett.

A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott, míg a szolgáltatások kis mértékben (0,8%) olcsóbbá váltak, ezen belül az üdülési szolgáltatások ára lett átlagosan 10,3 százalékkal olcsóbb.
1 év
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mi történt 1 év alatt?
Újfent az átlagosnál magasabb mértékben emelkedtek az előző év azonos időszakához képest az élelmiszerek árai, 8,1 százalékkal. Ezen belül is sokkal többet kell fizetnünk étolajért (63,0%), a rizsért és hántolmányokért (34,4%), a lisztért (17,4%), a tejért (15,9%), a száraztésztáért (14,7%), a sajtért (13,6%), a sertéshúsért (12,4%), a párizsiért és a kolbászért (10,4%).
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








