Az Otthon Start Program jelentősen átrajzolja a hazai lakáspiac hagyományos árviszonyait, különösen a panellakások és az új építésű ingatlanok között.
A forgalomban lévő építőanyagok legalább fele gagyi, rossz minőségű, az adott célra alkalmatlan termék. A javulást az sem segíti, hogy a vásárlók mindenben a legolcsóbbat keresik - írja a Napi.hu.
Az építőanyag-piacot elárasztják a gagyi termékek, de az adminisztráció kontrollálásán túl, érdemi minőségellenőrzésre nincs pénz. A papíron megutaztatott, áfamentesen árult anyagok árletörő hatása miatt a korrekt gyártók nem képesek beépíteni a valódi költségeket az árba, újabb negatív spirálba lökve ezzel a minőséget - mondta el Vidor Győző, a Magyar Építőanyag és Építési Termék Szövetség (MÉASZ) elnöke.
A fogyasztóvédelem csak a papírokat ellenőrzi, de azt, hogy a termék megfelel-e az ott feltüntetett mutatóknak, infrastruktúra és kapacitás hiányában nem vizsgálhatja. Erre az Építésügyi Minőségellenőrző és Innovációs Nonprofit Kht. (ÉMI) lenne szakmailag hivatott, csakhogy a vizsgálatok díjára nincs fedezet, erre nincs állami keret. Konkurens cég már finanszírozott ellenőrzést, amelynek során kiderült, az adott árucikk teljesen alkalmatlan arra funkcióra, amire forgalomba hozzák. Vidor szerint főként a polisztirol hőszigetelő anyagok, a nyílászárók és az építéskémiai termékek között sok a rizikós minőségű.
Minősített, színvonalas terméket alig forgalmaznak, az alkalmatlanok aránya viszont elérheti az 50 százalékot is - mondta el Kárpáti József, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) könnyűszerkezet-építő tagozatának elnöke. Az energiahatékony felújításokhoz szükséges termékkörben többek között a hőszigetelő anyagoknál lehet a leggyakrabban kifogásolható színvonallal találkozni, az EPS táblák például éghető szerkezetük miatt válhatnak használhatatlanná. Kárpáti szerint az olcsóságra törekvő építtetők rendszerint nem tudják, milyen jellemzőket kell mindenképpen figyelembe venni, hogyan válasszanak a kínálatból.
Magyarországon szerinte amúgy különösen nehéz piacot találni a minőségi építési anyagok számára, s bár a nagyon drága, puccos áruk iránti érdeklődés egy szűk rétegnél megmaradt, a minőségnél fontosabb a nagy többségnél az ár, szinte mindenki a legolcsóbbat keresi, mert azt hiszi, az árkülönbséget csak a gyártók nagyobb profitja indokolja. Valódi minőségellenőrzés pedig nem létezik - erősíti meg Kárpáti is. Az energiatakarékos, öko-, bio- trendre felülve, a gyártók ezekt a jelzőket is gyakran minden további használják, a napi gyakorlatban azonban hamar kiderül a turpisság - véli Kárpáti.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








