Társadalmi egyeztetésre bocsátották a magyar–osztrák határforgalmi együttműködést szabályozó, 2014-ben kötött megállapodás módosítását.
Gazdálkodási és menedzsment, kereskedelem és marketing, pszichológia - ez a 2021-es felvételi három legnépszerűbb alapszakja. Nyilvánosságra hozták a jelentkezési statisztikákat, idén összesen 112 034-en jelentkeztek egyetemre és főiskolára.
Úgy tűnik, továbbra is a gazdálkodási és menedzsment a legnépszerűbb alapszak az egyetemeken és főiskolákon, 2021-ben összesen 10361-en jelentkeztek erre a BSc-képzésre, közülük több mint 7615-en állami ösztöndíjas formában kezdenék el tanulmányaikat - írta az Eduline. A második legnépszerűbb alapszak a kereskedelem és marketing 6747 jelentkezővel, a harmadik a pszichológia 5854 felvételizővel.
Az ápolás és betegellátás alapképzést is sokan választották, egészen pontosan 5006-an, közülük 4800-an állami támogatással szereznének diplomát. Az ápolást a mérnökinformatikus képzés követi 4980 jelentkezővel, a hatodik legtöbb diákot vonzó alapképzés pedig a nemzetközi gazdálkodás 3854 felvételizővel.
- gazdálkodási és menedzsment (10361)
- kereskedelem és marekting (6747)
- pszichológia (5854)
- ápolás és betegellátás (5006)
- mérnökinformatikus (4980)
- nemzetközi gazdálkodás (3854)
- pénzügy és számvitel (3788)
- programtervező informatikus (3747)
- kommunikáció- és médiatudomány (3683)
- gazdaságinformatikus (3512)
Érdekesség, hogy 2021-ben nincs a top tízben a turizmus-vendéglátás, a szak csak a 11. lett 3391 jelentkezővel. A gépészmérnöki szak a 12., a gyógypedagógia 13. lett idén. Népszerű ezeken kívül az óvodapedagógus, a nemzetközi tanulmányok és az anglisztika is.
A tavalyi toplistába első három helyét ugyanazok a szakok foglalták el, mint idén, viszont az ápolóképzés feljött az ötödikről a negyedik helyre. A turizmus-vendéglátás volt a negyedik 2020-ban, most a 11., így a mérnökinformatikus képzés az 5. helyre került. Az ápolás és betegellátásvolt a hatodik, amelyet a programtervező informatikus és pénzügy és számvitel szakok követtek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nemzetközi gazdálkodás jelent még az idei listán meglepetést, amely bekerült a topba, ráadásul rögtön a 6. helyre. A 9. és 10. helyen pedig a gazdaságinformatikus és kommunikáció- és médiatudomány szakok helyet cseréltek.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








