Egy évnyi lezárás után végre jó hírt kaptak a túrázók és a kőszegiek: megindulhat a régóta várt felújítás a népszerű Óház-kilátónál.
Gazdálkodási és menedzsment, kereskedelem és marketing, pszichológia - ez a 2021-es felvételi három legnépszerűbb alapszakja. Nyilvánosságra hozták a jelentkezési statisztikákat, idén összesen 112 034-en jelentkeztek egyetemre és főiskolára.
Úgy tűnik, továbbra is a gazdálkodási és menedzsment a legnépszerűbb alapszak az egyetemeken és főiskolákon, 2021-ben összesen 10361-en jelentkeztek erre a BSc-képzésre, közülük több mint 7615-en állami ösztöndíjas formában kezdenék el tanulmányaikat - írta az Eduline. A második legnépszerűbb alapszak a kereskedelem és marketing 6747 jelentkezővel, a harmadik a pszichológia 5854 felvételizővel.
Az ápolás és betegellátás alapképzést is sokan választották, egészen pontosan 5006-an, közülük 4800-an állami támogatással szereznének diplomát. Az ápolást a mérnökinformatikus képzés követi 4980 jelentkezővel, a hatodik legtöbb diákot vonzó alapképzés pedig a nemzetközi gazdálkodás 3854 felvételizővel.
- gazdálkodási és menedzsment (10361)
- kereskedelem és marekting (6747)
- pszichológia (5854)
- ápolás és betegellátás (5006)
- mérnökinformatikus (4980)
- nemzetközi gazdálkodás (3854)
- pénzügy és számvitel (3788)
- programtervező informatikus (3747)
- kommunikáció- és médiatudomány (3683)
- gazdaságinformatikus (3512)
Érdekesség, hogy 2021-ben nincs a top tízben a turizmus-vendéglátás, a szak csak a 11. lett 3391 jelentkezővel. A gépészmérnöki szak a 12., a gyógypedagógia 13. lett idén. Népszerű ezeken kívül az óvodapedagógus, a nemzetközi tanulmányok és az anglisztika is.
A tavalyi toplistába első három helyét ugyanazok a szakok foglalták el, mint idén, viszont az ápolóképzés feljött az ötödikről a negyedik helyre. A turizmus-vendéglátás volt a negyedik 2020-ban, most a 11., így a mérnökinformatikus képzés az 5. helyre került. Az ápolás és betegellátásvolt a hatodik, amelyet a programtervező informatikus és pénzügy és számvitel szakok követtek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A nemzetközi gazdálkodás jelent még az idei listán meglepetést, amely bekerült a topba, ráadásul rögtön a 6. helyre. A 9. és 10. helyen pedig a gazdaságinformatikus és kommunikáció- és médiatudomány szakok helyet cseréltek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








