A szakszervezet szerint legalább 118 ember biztosan távozott, miközben a cég nyereséges évet zárhatott.
Számos panasz érkezett tavaly a szakmai köztestülethez a végrehajtók tevékenysége miatt, bár jóval kevesebb, mint korábban. A mérséklődés a végrehajtói kar vezetője szerint azzal is magyarázható, hogy mára lényegében befejeződött az állomány átalakulása, a folyamat részeként az utóbbi években száz jogász jutott státushoz. A legutóbbi pályázatokra óriási volt a túljelentkezés.
A válság utáni években rengeteg kifogás merült fel a végrehajtók tevékenysége miatt: akkoriban legtöbbször a bedőlt devizahitelek kapcsán indult eljárások vitatott megítélésű pontjai miatt került a közérdeklődés homlokterébe a végrehajtói szakma, elsősorban is azért, mert akkor még nem követelték meg a szabályok, hogy a végrehajtók végezzék el a jogi egyetemet.
A helyzet mára több szempontból is megváltozott a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elnöke a Magyar Nemzetnek. Schadl György emlékeztetett, hogy a törvényhozás döntése nyomán immár csak az juthat újonnan végrehajtói álláshoz, akinek van jogi végzettsége.
- mondta az elnök, aki azt is megjegyezte, hogy a most betöltött tíz posztra összesen 278 pályázat érkezett. Az utóbbi időkben csökkent a végrehajtók tevékenységét kifogásoló panaszok száma. Amíg 2015-ben és 2016-ban megközelítette az 1300-at az ügyfelektől érkezett beadványok száma, addig később 1200 alá csökkent az éves ügymennyiség, tavaly pedig 926 ilyen jelzést jegyeztek fel.
- mondta az elnök. Schadl György úgy vélekedett: a panaszok száma öt év alatt a negyedével csökkent, amiből arra lehet következtetni, hogy a végrehajtók hozzáállása az utóbbi időben átalakult. Ebben bizonyára érdemi szerepet játszik az is, hogy ma már kizárólag jogászból válhat végrehajtó. Schadl György a panaszok kapcsán kitért arra is, hogy a köztestület az utóbbi időben többször is kampányt szervezett, s különféle hirdetésekben igyekezett felhívni a figyelmet a legfontosabb ismeretekre - például arra, miként kerülhető el a végrehajtás.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








