A munkavállalók továbbra is aktívak az álláspiacon, döntéseiket elsősorban a fizetések és a juttatások befolyásolják.
Egész életünk során mintegy 90 ezer órát töltünk a munkahelyünkön, ami már önmagában megmagyarázza azt, hogy miért kell arra törekedni, hogy a legmegfelelőbb környezetben töltsük el ezt a rengeteg órát. A fizikai, a kulturális és a környezeti tényezők azok, amelyek a leginkább befolyásolhatják a közérzetünket ezért a munaadóknak ezekre érdemes odafigyelni, ha meg akarják tartani a legjobb kollégákat - hangzott el az FM & Office konferencia egyik előadásán.
Jelen időszakban a munkaadók nem engedhetik meg maguknak, hogy vállat vonjanak a dolgozók igényeire, ha jó szakembert szeretnének a cégnél tudni, oda kell figyelniük az alkalmazottak elégedettségére. Szabó Viktória, Munka- és szervezetpszichológus, Coaching Team Kft. az előadásában azokra a legfontosabb tényezőkre hívta fel a figyelmet, amelyekkel hosszú távon is megtarthatóak a jó munkatársak.
A fizikai, kulturális és a környezeti tényezők
- mondta el Szabó Viktória.
A fizikai környezetnek az egyik fontos része a változatos térhasználat, vagyis, hogy legyenek hangszigetelt terek az irodában, ahol lehet telefonálni, legyen csendszoba, ahol lehet koncentrálni, illetve legyen közösségi tér is, amiről korábban sok cég úgy gondolkozott, hogy elvonja a dolgozók figyelmét a munkáról. A tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy általában már az 5. percben a munkáról kezdenek el beszélgetni a dolgozók ezeken a közös területeken.
A technológiai környezet megfelelő minősége szinte már alapelvárás, de a munka során használt eszközökön túl is vannak olyan módszerek, amivel kellemesebben érezhetik magukat a dolgozók. Két elvre kell odafigyelni: mindenkinek elérhető legyen (pl. ha a gyakornok nem kap mindenre ugyanolyan jogot, miért akarna ott maradni) a másik, hogy a felhasználói igényeknek megfelelő legyen.
A kulturális tényezőknél több mindent is fel lehet sorolni, ami hozzájárul ahhoz, hogy az adott cég felé elkötelezett legyen a munkavállaló. Az egyik ilyen az értékteremtés, vagyis egy olyan cél biztosítása a dolgozónak, ami miatt fontosnak érezheti magát. Az állásinterjúk sokszor már nem arról szólnak, hogy megkérdezik a jelentkezőt, hogy miért őt vegyék fel, sokkal inkább arról, hogy az adott céget miért érdemes választani. A szakértő példaként egy gyártósoron dolgozó munkásokkal megtörtént motivációs eseményt hozott fel példaként:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy mentorként viselkedő vezető, a megbecsülés és a továbbképzések
Szintén a kulturális tényezők közé tartozik, hogy a vezető segíti-e a csoportját a fejlődésben, mentorként, vagy egyfajta coachként viselkedik. A megbecsülés kapcsán a szakértő hozzátette, hogy ideje lenne túllépni azon a berögződésen, hogy megbecsülni, csak fizetéssel lehet, ugyanis egy szint után már nem az fog számítani, hogy 10 ezer forinttal magasabb fizetés kap a dolgozó, hanem az, hogy melyik munkahelyen becsülik meg jobban. Ha például nem kérik ki a véleményét, nem hallgatják meg, akkor az szintén azt erősíti, hogy nincs megbecsülve azon a helyen, ahol dolgozik. A vezetők sokszor tartanak tőle, hogy a továbbképzések után a dolgozók egyszerűen otthagyják a vállalatot, bezsákolva az extra tudást, vagy szakképesítést. Ez egyfajta bizalmi faktor, ami nélkül nem tud jól működni egy szervezet.
Végül a dolgozók egészsége is egy fontos szempont, a szervezetek valamilyen szinten felelősséggel tartoznak a dolgozóik egészségi állapotáért. Egyre gyakoribbá kezd válni itthon is, hogy van konditerem, vagy masszázs az irodában, de ezek mellett hiába tűnik banális dolognak, elengedhetetlen az elégedettséghez a megfelelő minőségű étterem, a kínált ételek és a kávé is. Összességében tehát ez a három tényező - kulturális, fizikai, környezeti - foglalja össze, hogy mitől érzik jól magukat a munkavállalók. Amikor egy munkahelyen ezek együttesen megvannak, akkor már csak az a veszély maradt, hogy a dolgozók számára annyira kényelmessé válik az iroda, és annyi mindent el tudnak bent intézni, ott maradnak a délutáni edzésre, vagy az esti eseményekre, hogy szinte az egész életüket ott töltik, és nem "csak" azt a 90 ezer órát.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








