Németországban a kormánykoalíció törvényjavaslatot készít elő, amely megszüntetné a hagyományos nyolcórás munkanapot,
Egy állásinterjú mindig stresszel jár: vajon megfelelően öltöztünk fel? Felkészültünk rendesen? Ilyen feszült légkörben viszont hajlamos az ember ostobaságokat beszélni és kérdezni. Összeszedtük, mi az a 10 mondat, amit jobb elkerülni, ha tényleg nagyon szeretnénk megkapni az állást.
Az álláskeresés nem könnyű: állandó stresszel jár. Aki munkanélkül van otthon, az az ideje nagy részét álmai munkájának keresésével tölti: önéletrajzokat küldözget, és ha szerencséje van, állásinterjúkra rohangál.
Készül a találkozóra, sokan kicsípik magukat és rettentően izgulnak, mit és hogy mondjanak, miről beszéljenek majd. Az első benyomás pedig fontos, hiszen rengeteg érkeznek egy meghirdetett állással kapcsolatos interjúra, és a HR-es vagy a főnök, aki leendő alkalmazottját keresi, nagyon sok emberrel találkozik. Egy idő után az arcok és az önéletrajzok összefolynak. Épp ezért az amerikai Forbes magazin szakírója azt mondja, a legfontosabb, hogy magabiztosak legyünk az interjún, ne legyünk csendesek, visszafogottak, tegyünk róla, hogy emlékezzenek ránk.
A szakember szerint a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, ha túl alázatosak, meghunyászkodók vagyunk. E mellett kiemelte, hogy bizonyos mondatok a végünket jelenthetik. Tökéletes válasz egyetlen, az állásinterjún elhangzó kérdésre sincs, de van olyan mondat, amit érdemes kerülni, ha meg akarjuk kapni az állást. Ezek a következők:
- 1. Ha felvesz, ígérem, remek munkát végzek majd!
- 2. Nem igazán értek ehhez, de nagyon gyorsan tanulok!
- 3. Tényleg, nagyon-nagyon szeretném megkapni ezt az állást!
- 4. Mindig nagyszerű visszajelzéseket kapok a teljesítményértékeléskor.
- 5. Keményen dolgozom, nincs problémám az éjszakai vagy hétvégi munkavégzéssel.
- 6. Ennyit kerestem az előző munkahelyemen, de hajlandó vagyok tárgyalni a bérről.
- 7. Hány jelentkezővel fog még beszélgetni?
- 8. Ön szerint alkalmas vagyok a munkára?
- 9. Szükségem van az állásra.
- 10. Remélem megfelek az elvárásainak!
A szakember megjegyzi, ez már nem egy iskola, ahol meg kell felelni a tanárok elvárásainak, felelősségteljes felnőttként kell viselkedni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vezetők nem fognak felvenni valakit csak azért, mert megsajnálják, a lehető legjobb szakembert keresik, aki képes tökéletesen végezni a munkát. Épp ezért azt tanácsolja azoknak, akik épp állásinterjúra készülnek, hogy legyenek magabiztosak, felkészültek, hangsúlyozzák az erősségeiket az interjún. Ne könyörögjenek az állásért, ne féljenek attól, hogy esetleg hibáznak, ne tűnjenek túl kétségbeesettnek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








