Világszerte továbbra is sérülnek a nők szexuális és reprodukciós jogai, elsősorban a kisebbségi csoportok körében.
Túlterheltek és nem marad idejük magukra a magyar nőknek, több segítséget várnának a férfiaktól, viszont a megkérdezettek felé családbarátnak tartja a munkahelyét.
A nők munkavállalási körülményeiről készített reprezentatív felmérést a Coca-Cola Magyarország. A 18-29 éves nők válaszaiból kiderül, a túlterheltség általános probléma a nők körében, viszont a munkavégzés megkönnyítése kifizetődik a cégeknek: a családbarát, stresszmentesebb munkahelyek iránt lojálisabbak. Mindemellett optimizmusra ad okot, hogy a kutatásban részt vevő nők körülbelül fele családbarátnak véli munkahelyét
Az is biztató, hogy a gyermekvállalási korban lévő, 20-30 éves nők nem tartanak az álláskereséstől, a kisgyermekes anyák viszont már annál inkább (ők jobban is féltik állásaikat), de a munkahelyi megkülönböztetést nem tartják valós veszélynek. A nők többsége szívesen vállalkozna, igaz, a gyerekek számának növekedésével a vállalkozási kedv csökkenni látszik.
Ez nem meglepő: a pénzkeresés, a gyermeknevelés és az én-idő megteremtése komoly nehézséget okoz a nőknek, ahogy a gyermekfelügyelet folyamatos menedzselése is. További nehezítő tényező, hogy a nagymamák is aktívabbak a munkában, így nem feltétlenül tudnak az unokákra vigyázni.
A nők több segítséget várnak a férfiaktól és a társadalomtól, utóbbitól elsősorban azt, hogy kevesebb elvárást támasszon feléjük. A média is hozzájárulhat a nők helyzetének megkönnyítéséhez, ha elősegíti a férfiak szemléletváltását - akár csak azáltal, ha bemutatja, hogy a háztartás nem csak női munka.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Aki orvoshoz megy, ingyen utazhat – de kevesen tudnak róla
- Ezért pénteken a legnehezebb parkolóhelyet találni Budapesten
- Visszatérnek az esők, de nem minden országrészre - előrejelzés
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata