Térképen mutatjuk, hogy az egyes vármegyékben mely vállalkozások foglalkoztatják a legtöbb embert. Előre szólunk: a hazai legnagyobb foglalkoztatók zöme külföldi tulajdonban van.
Tarthatatlan a sofőrhiány, alacsonyak a bérek, a közlekedési cégek egymástól happolják el a szakképzett járművezetőket, akik végül jobb fizetésért külföldön kötnek ki - írja közleményében a a Volán-társaságoknál működő Közúti Közlekedési Szakszervezet.
A szervezet üdvözli és örül a hírnek, amelyet Tasó László államtitkár tegnap, egy debreceni konferencián bejelentett: rendezik a közlekedésben dolgozók helyzetét, emelik a béreket. Az viszont nem derült ki, hogy az intézkedés minden alágazatot érint-e vagy csak a vasutat, amelyről az államtitkár a bejelentéskor említést is tett.
A közösségi közlekedésben dolgozók - például a Volán-társaságoknál - ezért joggal aggódnak, hogy csupán az államtitkár feledékenysége miatt maradtak-e ki a felsorolásból vagy a hírhedten kevés szakemberrel, alacsony bérért szolgáltató közösségi közlekedésiek nem tatoznak a kedvezményezettek körébe - írja közleményében a KKSZ.
A szakszervezet elnöke, Baranyai Zoltán azért is tartja magukra nézve aggályosnak a bejelentést, mert a sajtóhírek szerint az államtitkár kizárólag Magyar Közút Zrt.-ről beszélt - a vasutat konkrétan megemlítette -, s a konferencián, ahol mindez elhangzott egyetlen előadó sem volt, aki a Közlekedési Központhoz köthető. Vagyis, említést sem tett a Volán-társaságok munkavállalóit, a buszvezetői hiányról és az alágazatban uralkodó alacsony bérek rendezéséről. Pedig,
- a Közlekedési Központoknál a járművezetők és a karbantartók körében is egyre tragikusabb a létszámhiány
- nem a vasút társaság munkavállalóinak a legalacsonyabb az átlagkeresetük!
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé