Óriási változás élesedik a MÁV-Volán tarifarendszerében: erről minden utazó magyarnak tudnia kell
A MÁV-Volán csoport tájékoztató weboldalt indított a www.ujtarifa.hu címen az új bérlet- és kedvezményrendszerről.
A MÁV-Volán csoport tájékoztató weboldalt indított a www.ujtarifa.hu címen az új bérlet- és kedvezményrendszerről.
Ha ma volánbusszal utaznál, feltétlen tájékozódj, mert közel 23 ezer járatot érint a mai napon kezdődő Volán-sztrájk.
Ezerre tehető a Volánbusztól hiányzó sofőrök száma, és a jelenlegi állományt is csak legkevesebb 20 százalékos béremeléssel lehetne megtartani.
Orbán Viktor az évértékelő beszédében jelentette be, hogy május 1-jétől minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszerrel lehet majd beutazni a megyéket, vagy akár az egész országot.
Több tízezer munkavállaló vár az idei emelésre. Az állami cégek esetében a bértárgyalások a cafeteriakeretet is érintik, emiatt amíg nincs megállapodás, a dolgozók nem kapnak például Szép-kártyára sem utalásokat. Bár a társaságok húsvétig legalább a béren kívüli juttatásokról szeretnének egyezségre jutni, érdemi előrelépésre a következő hetekben sem lehet számítani.
A pénztárak előtti sorban állás elkerülése érdekében a menetjegyek elővételben, online és mobilon is kényelmesen megválthatók.
A MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányítása révén összehangolt vasúti és buszos csatlakozások szolgálják a kényelmesebb eljutást.
A Volánbusz arra kéri utasait, hogy tartsák be a közegészségügyi előírásokat, és ne feledjék, hogy a maszk használata nemcsak az autóbuszokon, hanem azon állomási és megállóhelyi helyiségekben is kötelező, ahol az utasok a felszállás előtt vagy után tartózkodnak.
Az állam nem csak a közszférában jelenik meg munkáltatóként, hanem az állami vállalatok tulajdonosaként is. Egy friss elemzés bemutatja, miként alakultak ezeknél a cégeknél a fizetésemelések.
A Magyar Postánál majdnem 250, a MÁV-nál 1000-1100 a betöltetlen állás, a Volán-társaságoknál 900, a BKV-nál pedig 150-200 álláshely betöltetlen.
Rengeteg vállalat közül választhatsz.
A MÁV az egyik legnagyobb hazai munkáltató, közel 40 ezer ember dolgozik a kötelékében, ennek ellenére további több száz munkavállalót tudna még alakalmazni. Sőt, adott esetben még ki is képezné őket saját költségen. Persze versenytárs akad bőven, már nem csak Budapesten, de vidéken is szívják el a multik a munkaerőt. Dorozsmai Évával, a MÁV Zrt. humánerőforrás vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk, toborzásról, megtartásról és arról, mi lesz a vasúttársaság jövője. Interjú.
A tervezettnél nagyobb béremelést kér a szakszervezet.
A meglévő bérmegállapodás mellett már a jövő évtől új egyezség jöhet az állami vállalatoknál, a tárgyalások hamarosan elkezdődnek - írja a Magyar Idők hétfői számában.
Pedig jelentős kiadásokkal járhat egy baleset.
Örülhetnek az állami vállalatok dolgozói.
Még az országot sem kell elhagyni.
Nem csak fizetéssel próbálják megtartani a dolgozókat.
Nagyon fukar az állam, mint munkáltató.
A buszos társaságok sem bírják felvenni a versenyt a munkaerőért folytatott harcban.