A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek.
Dinamikus, háromlépcsős, legalább ötvenszázalékos béremelésre tesz javaslatot a kereskedelmi dolgozók számára a szakszervezet - értesült a Magyar Idők. Ennek oka, hogy már több éve nem volt átfogó ágazati bérfejlesztés, habár az utóbbi hónapokban elsősorban a munkaerőhiány miatt némileg a zsebükbe nyúltak a multik.
Alacsonyak a bérek a kereskedelemben: a bolti dolgozók többsége csak a minimálbért vagy a szakmunkás bérminimumot kapja - mondta a lapnak Bubenkó Csaba, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének (KDFSZ) elnöke. Ezért az érdekképviselet ötvenszázalékos béremelést javasol a következő évekre, három lépcsőben. Bubenkó elfogadhatatlannak nevezte, hogy a dolgozók bérezésén, munkakörülményein - egy-két esettől eltekintve - továbbra sem javítanak a tőkeerős üzletláncok, holott sok helyen már nehéz feltölteni az üres álláshelyeket.
Magyarországon Európa-szerte rekordmagas az egy főre jutó kereskedelmi egységek száma, ezért a bővítés a piacon nem releváns, ráadásul a mérlegbeszámolók szerint vaskos nyereségeket produkálnak idehaza a nagy üzletláncok. Ha a dolgozók többet kapnának kézhez, javulna életminőségük, sőt, már egy 40-50 ezer forintos emelés is azt valószínűsítené, hogy többet vásárolnának.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”