Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán közölte, hogy megszületett a bérmegállapodás a Budapest-család dolgozóit képviselő szakszervezetekkel.
Az idén is átlagon felüli béremelésre kényszerülnek a nagy kereskedelmi cégek, ha meg akarják tartani a dolgozóikat és versenyképességüket - írja a Világgazdaság.
Vámos György az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára szerint jelenleg 5-6 ezer főre, vagyis 1-2 százalékra rúg a betöltetlen álláshelyek száma a kereskedelemben. Leginkább a nyugati országrészbe és a szakképzetséget igénylő munkakörökbe keresnek embert.
Hasonló piaci okok már tavaly is jelentősen felfelé kényszerítették a béreket - mondta el a lapnak Vámos György. Tavaly átlagosan több mint bruttó 15 ezer forinttal kaptak többet a kiskereskedelem fizikai dolgozói.
Sáling József, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszevezetének (KASZ) elnöké szerint azonban ez csak részben valósult meg kézzelfogható fizetésemelésként, ami egyrészt annak az eredménye, hogy az online pénztárgépek a munkaerőpiacot is fehérítették, hiszen hatásukra a cégek az elszámolt költségeket - köztük a bérekét - is növelték.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








