Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Milliárdok várnak elköltésre: a SZÉP kártyásoknak május 31-ig maradt idejük arra, hogy lemerítsék a 2013-ban feltöltött összegeket. A fel nem használt pénzek visszakerülnek a munkáltatókhoz, azaz a munkavállalók elveszítik azt.
Május 31-én lejárnak azok a feltöltések, amiket a munkaadók még 2013-ban utaltak a SZÉP kártyákra. Ha egy munkavállaló nem meríti le ezeket az összegeket, a pénz visszajut a munkáltatóhoz. Érdemes ezért utána járni, mennyi van a kártyánkon a két éve érkezett összegekből, és költeni, amíg lehet.
Május 31-ig 1,8 milliárd forintot kell elköltenie a SZÉP kártya tulajdonosoknak az MTI információi szerint.
- A K&H Szép-kártyákon jelenleg közel 240 millió forint, a május végén lejáró összeg mintegy 4 százaléka vár még elköltésre.
- A 151 ezer MKB SZÉP-kártya-birtokosból 27 ezernek átlagosan kilencezer forintja vár elköltésre május 31-ig a 2013-ban utalt juttatásokból. Ez az összeg 68 millió forinttal alacsonyabb az egy évvel ezelőttinél. Jelenleg alig 248 millió forint vár felhasználásra, ez az eredeti 9,9 milliárd forintos 2013-as keret 2,5 százaléka.
- Az OTP SZÉP-kártya birtokosai az 51,5 milliárd forintnyi 2013-as feltöltésből már több mint 50,2 milliárd forintot felhasználtak, és még mindig 1,3 milliárd forint juttatás van a 140 ezer kártyabirtokosnál.
Mi lesz a fel nem használt pénzzel?
Akinek a munkáltatója 2013-ban utalványozott a SZÉP Kártyájára, mielőbb ellenőrizze az egyenlegét a telefonos ügyfélszolgálaton, vagy a kártyabirtokosok számára elérhető internetes felületen, esetleg az erre használatos okos telefonos alkalmazásokon keresztül. A fel nem használt pénz ugyanis elvész, a munkavállaló nem kaphatja azt vissza. A munkáltatóhoz visszakerül a le nem merített összeg június 30-ig. A visszautalásban érintett munkáltatókat e-mailben is tájékoztatják a visszaérkező összegek lekönyvelésével kapcsolatban.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Pénzcentrum szerkesztője az RTL Klub reggeli műsorában részletezte a kérdést:
Költsük inkább nyaralásra azt a pénzt!
Bár még csak május van, már most arra használhatjuk fel SZÉP kártyás forrásainkat, hogy a nyári üdülésünket finanszírozzuk belőle. A közelgő határidő nem feltétlenül jelenti azt, hogy most azonnal el kell utaznunk. Akár a nyári szállásfoglalást is elintézhetjük a 2013-as keretből, szálláselőleg fizetéssel. De gondolkodhatunk nyugodtan ajándékutalványban is, fesztiválbérletben, masszázskuponban, nyári táborban, sportprogramban, vagy kulturális programok belépőiben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








