Az ünnep egyik fő eseménye, a karácsonyi vacsora idén sem kíméli a pénztárcánkat: még egy egyszerű menü elkészítése is több ezer forinttal drágább, mint egy...
A bruttó átlagkeresetek 3, a nettó átlagkeresetek szintén 3 százalékkal haladták meg az idén január-júniusban az egy évvel korábbit - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó keresete 235 ezer forint volt az első hat hónapban. A vállalkozásoknál dolgozók átlagosan bruttó 250 800 forintot kerestek, a költségvetési intézményeknél dolgozók átlagkeresete 205 900 forint volt a június végéig tartó hat hónapban.
Nemzetgazdasági szinten az átlagos - családi kedvezmény nélkül számított - nettó kereset 153 900 forintot tett ki, ezen belül a fizikai foglalkozásúaké 104 400, a szellemi foglalkozásúaké 209 ezer forint volt az első hat hónapban. A családi kedvezmények 2014. évi változása további 0,8 százalékpontos emelkedést eredményezett a nettó keresetek előző évi átlagához viszonyítva. Ezt figyelembe véve a nettó kereseti átlag 160 700 forintra becsülhető az első hat hónapban a KSH szerint.
A nem közfoglalkoztatás keretében foglalkoztatottak havi bruttó keresete átlagosan 246 800, a vállalkozásoknál 252 200, a költségvetésben dolgozóké 235 800, a nonprofit szervezeteknél pedig 227 300 forint volt a június végéig tartó hat hónapban. A közfoglalkoztatottak átlagosan 78 100 forintot kerestek.
A legmagasabbak a pénzügyi, biztosítási tevékenység gazdasági ágban voltak a bruttó átlagkeresetek, havi 493 600 forintot tettek ki. Ezt az információ és kommunikáció követte 457 200 forinttal, valamint az energiaipar 411 100 forinttal.
A legkevesebbet a humán-egészségügyi, szociális ellátás területén kerestek havonta, 142 ezer forintot. A szálláshely-szolgáltatásban, vendéglátásban dolgozók havi bruttó átlagkeresete 152 100 forint volt, míg a mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat ágakban dolgozók 170 300 forintot kerestek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A közfoglalkoztatottak átlagkereseti adatait figyelmen kívül hagyva a nemzetgazdaságban 5,7, a vállalkozásoknál 5, a költségvetés területén 7,6, a nonprofit szervezeteknél 7,9 százalékkal nőttek a keresetek 2013. január-júniushoz hasonlítva. 2014. január-júniusban a rendszeres (prémium, jutalom, egyhavi különjuttatás nélküli) keresetek kevésbé, 0,2 százalékponttal emelkedtek, mint a keresetek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








