A fiatalok szerint a karrier leginkább az elszántságtól és a kapcsolatoktól függ, azonban sokan gondolják úgy, hogy a boldogulást nagyban befolyásolják a szerencsés külső körülmények, a személyes képességek, valamint a családi háttér is - derül ki az Ipsos legújabb, a fiatal felnőttek szokásait vizsgáló felméréséből.
A karrierépítés, az előrejutás legfontosabb összetevői között az eltökéltséget és a kapcsolatokat említették a legtöbben - 31, illetve 28 százalék - a kutatásban résztvevő fiatalok közül. 18 százalék gondolta úgy, hogy a biztos családi háttér a leginkább meghatározó, 14 százalék a szerencsés külső körülményeket nevezte az elsődlegesnek és csak 10 százalék a személyes kvalitásokat.
A fiatalok gondolkodásában a karrier sokrétű fogalomként van jelen: 38 százalék szerint az a sikeres életút, ha valaki megtalálja a helyét a munka világában, az eredményes életpályát 34 százalék a magas fizetéssel, 26 százalék pedig a magas presztízsű, mások által elismert munkával azonosítja.
A 15-25 év közöttiek több mint fele (53 százalék) tudatosan, előre tekintve tervezi az életét, de számottevő részük (47 százalék) inkább a jelenre, mint a jövőre koncentrál. A 15-20 éves fiúkra inkább a spontaneitás, a lányokra és a 21-25 évesekre pedig a tudatos élettervezés a jellemző. Ezt az adatot az iskolázottság nagyban meghatározza: minél magasabban képzett valaki, annál kevésbé vallja az "élj a mának" elvet.
Karrierépítésre a felmérésben résztvevők több mint fele nagy figyelmet szentel. A sikeres pályaív iránti igény iskolázottság szerint változik: az alapfokú és szakmunkás képzettségűek kevésbé, míg az érettségizettek nagyobb része, a diplomásoknak pedig 82 százaléka jelentős lépéseket tesz karrierje érdekében.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az alsó-alsóközép társadalmi státuszúak leginkább a jól fizető állást részesítik előnyben, a magasabban képzettek a személyiségükhöz, végzettségükhöz megfelelő munkavégzést tartják a karrier elsődleges szempontjának. A nemek függvényében a fiúk nagyobb százalékban értékelik sikeres pályának azt, amelyben sok pénzt keresnek, míg a lányok a munkájukkal való elégedettséget tartják fontosabbnak.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








