Az intelligenciahányadost mérő IQ-tesztek évszázados történetében először lett nagyobb a nők mutatója, mint a férfiaké - közölte James Flynn, a teszttel foglalkozó új-zélandi kutató.
Amióta az intelligencia ily módon való tesztelése 100 éve megkezdődött, a férfiak mindig magasabb pontszámot értek el, a különbség általában öt pont volt.
Néhány éve azonban szűkülni kezdett a rés a férfiak és a nők IQ-ja között, az idén pedig előztek a nők - adta tudtul Flynn, aki a téma szakértője az új-zélandi Otago Egyetemen.
"Az elmúlt 100 évben a férfiak és a nők IQ-ja is emelkedett, de a nőké gyorsabban" - idézte őt a brit Daily Mail. A kutató, aki a tavalyi eredményeket könyvben fogja publikálni, nem tud magyarázatot adni a trendre, ehhez szerinte még további adatokra van szükség.
Flynn az IQ-t mérő vizsgák eredményeit Nyugat-Európából, az Egyesült Államokból, Kanadából, Új-Zélandról, Argentínából és Észtországból gyűjtötte össze. A nők az utóbbi három országban szerepeltek jobban, mint a férfiak, de a teljes átlagot tekintve is megelőzték a másik nemet.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








