Teret enged a feketejövedelmek tisztára mosására az adórendszeren kívüli kereset intézménye. Mivel a törvény nem szab jövedelemkorlátot, előfordulhat, hogy az ügyeskedők a feleségeiket küldik egymáshoz "takarítani" - írja a mai számában a Napi Gazdaság.
Nagy tételben nem biztos, hogy megéri, de kisebb összegeket tisztára lehet mosni az új szabályozással, amely megteremti az adórendszeren kívüli kereset intézményét.
Az augusztus 15-én hatályba lépett törvény szerint egy háztartás adómentesen foglalkoztathat háztartási munkát végző alkalmazottakat, ha eleget tesznek egy minimális adminisztrációs kötelezettségnek - név, taj-szám és a munkavégzés kezdete megadásával -, valamint havonta befizetnek ezer forint regisztrációs díjat a büdzsébe. Így a jövedelem után nem kell sem a foglalkoztatónak, sem az alkalmazottnak adóznia.
A részletszabályokról bővebben:Jótanácsok az APEH-től: így kereshetsz adómentesen
A törvény azonban nem rendelkezik arról, hogy az adórendszeren kívüli kereset legfeljebb mekkora összeg lehet. Így havonta akár több millió forintot is utalhat a foglalkoztató a takarítónőnek, kertésznek vagy magántanárnak. Így pedig elvileg jelentős összegek moshatók tisztára - hívja fel a figyelmet a Napi Gazdaság.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Elég, ha az adót fizetni nem akarók egymás feleségeit alkalmazzák takarítónőként, vagy - hogy jobban nézzen ki - magántanárként foglalkoztatják őket. Ehhez csak annyi szükséges, hogy az alkalmazottnak máshol ne legyen munkaviszonya. Egy adóellenőrzésnél viszonylag egyszerűen le lehet szerelni a revizorokat, hogy a családot a feleség tartja el takarításból vagy éppen magántanításból. Az pedig legfeljebb kicsit furcsa, hogy az egész utcában csak takarítónők laknak.
A Napi által megkérdezett szakértők szerint azonban a végletekig nem érdemes elmenni. Egy érték felett ugyanis már olyan kérdéseket tehet fel az adóhatóság, amelyekre nagyon nehéz lesz válaszolni. Egy-egy ilyen ügylet után ugyanis az ellenőrzés arra irányulhat, honnan volt forrása a foglalkoztatónak, hogy csillagászati összegeket fizessen a háztartási munkáért. Azt persze nem lehet megállapítani, hogy hol van az a határ, ameddig kisebb kockázattal lehet legálissá "varázsolni" jövedelmeket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








