14 °C Budapest

Nincs pénz fűtésre, ezért szponzort keres az iskola

Pénzcentrum
2009. április 28. 09:02

Osztálytermei "örökbe fogadására", az iskola megmentésére keres szponzorokat a bicskei gimnázium. A diákok a jelentkező cégek támogatásának fejében reklámpólókat is szívesen viselnének. A marketingakció célja az iskola megmentése.

A gimnáziumban április elején elzárták a gázt, mivel az iskola nem tudta fizetni a számlát. Hárommillió forinttal tartoznak a gázszolgáltatónak, de folyamatosan gyűlnek az egyéb kifizetetlen számlák is. Szerencsére jön a nyár, így a következő fűtésszezon kezdetéig van idő rendezni a problémát. Csak éppen pénz nincs rá. Ha az intézmény nem szerez rövid időn belül több tízmillió forintot, lakat kerülhet a gimnázium kapujára.

Az intézmény megmentésére jelenleg csak akkor van esély, ha a pedagógusok, a szülők és a diákok összefognak, és saját magunk szerzünk hozzá pénzt. Az iskola idei költségvetése 140 millió, 50 millió forinttal kevesebb, mint a tavalyi.

Az iskolafenntartó Fejér Megyei Önkormányzat szerint a 42 megyei fenntartású intézmény költségvetését évről évre csökkenteniük kell a kormányzat megszorító intézkedései miatt: az idén egymilliárd forintot kell lefaragniuk.

A bicskei gimnáziumban már nem sok mindenen lehet spórolni, a takarékossági intézkedések lassan már a tanítást veszélyeztetik. Az alkalmazottak létszáma évek óta csökken, az idén szeptembertől kilenccel lesznek kevesebben, utcára kerülnek pedagógusok is. Folytatják a középiskolában már megkezdett csoportösszevonásokat is, hogy ezzel is csökkentsék a tanárok óraszámát. A büdzséből kiesett 50 millió forint pótlására azonban ez bizonyosan nem elég.

A szülők álláspontja szerint a legegyszerűbb megoldás az, hogy pénzt kérnek a tanulók családjaitól és az egykori diákoktól. Így egyebek mellett a különböző internetes közösségi portálok segítségével nekiláttak az egykori bicskei diákok felkutatásának, hogy a közvetlen anyagi támogatásukat kérjék. Júniusban például egy olyan 24 órás kulturális és sportrendezvényt tartanak, amelynek bevételét az iskola működési költségeire fordítják. Szeptemberre terveznek egy jótékonysági aukciót is.

Az iskolamentő ötletek közül a diákoké volt a legfurcsább: meg kell próbálni kihasználni az iskolában rejlő reklámlehetőségeket. Szerintük ugyanis komoly reklámértéke lenne, ha 408 diák egyforma pólóban vagy baseballsapkában jelenne meg Bicskén és környékén a különböző nyilvános rendezvényeken. Sikeres lehet az a kezdeményezésü is, hogy felkínálják a különböző cégeknek: fogadjanak örökbe egy-egy osztályt vagy osztálytermet. Az adott termet a szponzoráló cégről neveznénk el, reklámanyagaik, plakátjaik pedig felkerülnének az osztályok falaira.

HR BLOGGER
hrbonbon  |  2021.09.23 11:34
“You come home, make some coffee, sit down in your armchair and all around there’s silence. Everyone...
perfekt  |  2021.09.22 15:08
Egy kis közvélemény kutatás alapján kaptam olyan választ, hogy a TT index a testtömeg indexet jelzi,...
hrdoktor  |  2021.09.20 06:46
Egyre több munkaadó mutat nyitottságot a kötetlen munkaidő bevezetése felé, ami a munkavállalók prod...
vezetoi-coaching  |  2021.09.18 21:50
Ally McBeal, 5. évad, 2 fiatal ügyvédnő beszélget szerelmi ügyekről. Jenny elmondja Ally-nek, hogy k...
legacykft  |  2021.09.17 19:37
Pezsgő, vidám, családias hangulatban telt a Legacy Alumni első összejövetele. Jó volt látni az izgat...
NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 23. csütörtök
Tekla
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?