Warren Buffett 94 éves korában lemond a Berkshire Hathaway vezérigazgatói posztjáról, de továbbra is elnök marad a haláláig.
A hitelpiaci válság kellős közepén sokaknak megnyugvást ad, ha arról hallanak, hogy nem csak a kis emberek vesztettek pénzt, de a nagyok és híresek is problémákkal küzdenek. Még a nagy szakértők is komoly összegeket vesztettek az elmúlt időszakban, mint például Warren Buffett is.
Bár még mindig sok pénzük van, a veszteségek megmutatják, hogy a vagyon, amire olyan büszkék voltak eddig, egyre csak fogy és fogy. Kivétel pedig nincs, erre a sorsra jutottak a nagynevű befektetők, a vállalati felsővezetők, de a befektetési alapok "hősei" is. A befektetési portfoliójuk romlásával dollár milliárdokat vesztettek el az elmúlt hónapokban, ami azonban nem csak a gazdasági recessziónak köszönhető, hanem sokszor annak is, hogy rosszkor, vagy rossz értékpapírt vásároltak.
Az elmúlt év fájdalmas volt az értékpapírpiac számára, a The Standard & Poor's 500-as indexe, amit a teljes piac barométerének is tekintenek, 36 százalékos veszteségről ad számot január óta. Ennek köszönhetően 2 ezer milliárd dollárnyi (410 ezer milliárd forint) tőke tűnt el a vállalati nyugdíjszámlákról is, ami keményen érinti az átlagembereket is.
Ahogy az értékpapírok árfolyama zuhan, úgy veszíti el az értékét a vállalatvezetők birtokában levő összes saját részvény is. A 175 legnagyobb amerikai nagyvállalat vállalati részvényei az egy évvel korábbihoz képest 49 százalékkal alacsonyabbak.
A lista elején Buffett áll, akinek a saját cége a Berkshire Hathaway, 13,6 milliárd dollárt (2788 milliárd forint) vesztett értékéből, így már "csak" 48,1 milliárdot (9860,5 milliárd forint) ér. Az Oracle alapítója, Larry Ellison szintén hatalmas veszteségeket könyvelhetett el, a cége értéke 6,2 milliárd dollárral (1271 milliárd forint) 20,1 milliárdra (4120,5 milliárd forint) csökkent. A Microsoft sem zárta túl jól az elmúlt évet, az értéke 5,1 milliárd dollárral (1045,5 milliárd forint) 9,4 milliárdra (1927 milliárd forint) csökkent.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Csakhogy ezeknél a vállalkozásoknál nem csak a tulajdonosokat és felsővezetőket sújtotta a válság, a többi részvényes is hatalmasat bukott.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








