Nagy-Britanniában egyre több dolgozót foglalkoztatnak olyan munkaszerződéssel, ami lehetővé teszi a rugalmas munkavégzést. Az elmúlt 4 évben a számuk jelentősen megemelkedett a CBI által készített felmérés szerint.
Az összesen 513 válaszadó több mint fél millió alkalmazottat foglalkoztat. A válaszadók majdnem fele azt nyilatkozta, hogy biztosítja a dolgozóknak a lehetőséget, hogy otthon tudjanak dolgozni. 2006-ban ez mindössze 14 százalék volt, 2004-ben pedig még ennyi se, 11 százalék.
A 9-től 5-ig történő munkaidő éles vonalai egyre jobban mosódnak el a felmérést végző CBI szerint. A foglalkoztatók egyre inkább választják a rugalmas munkaórákat az alkalmazás módjául, még a jelenlegi rossz gazdasági körülmények között is. Az otthoni unka ugyanis nagyon jó eszköze annak, hogy el lehessen kerülni az ingázásra fordított időt és költségeket, könnyebben össze lehet hangolni a munkát és a családi életet, ami különösen a nőknél fontos, ráadásul még a környezetszennyezést is csökkenti, mert nem kerül annyi autó az utakra naponta.
Az emberek az idő előrehaladtával ráadásul jóval rugalmasabbá is válnak. A nyugdíj közeledtével, vagy már nyugdíjasként felmerül a probléma, hogy mi van ha nem tud megélni az illető a kapott pénzből. Ilyen a rugalmas foglalkoztatás keretein belül sokan vállalnak munkát akár félmunkaidőben is, amit otthon is el lehet végezni. A tavalyi évben azoknak a munkavállalóknak a 31 százaléka, akik elérték a nyugdíjkorhatárt, lehetőséget kaptak az akkori munkahelyüktől, hogy tovább folytassák a munkát és elhalasszák a nyugdíjba vonulást, amit 81 százalékuk meg is tett.
Habár a munkaadók 65 százaléka szerint a jelenlegi nehézkes szabályozás veszélyezteti a munkapiac rugalmasságát, ami alapvető az üzleti siker szempontjából az utóbbi években. Szakértők szerint azonban nem a jelenlegi gazdasági helyzet a legideálisabb arra, hogy az Európai Unió változtasson a munkapiaccal kapcsolatos politikáján és lazítson a szabályozási környezeten. Ez ugyanis akár nem várt elbocsátásokat is vonhatna maga után a lazább szabályok miatt...
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








