Hazai vállaltoknál is egyre elterjedtebb módszer a kamerák telepítése, az internetezési szokások ellenőrzése, a telefonhasználat korlátozása és egyéb megfigyelése az alkalmazottaknak. A nyilvánosságra hozott ellenőrzések költségcsökkentő hatással járnak, az a dolgozó, aki tudja, hogy megfigyelik, kevesebbet telefonál, netezik és levelezik magáncélra - írja a Világgazdaság.
Nyugatabbra már korábban elkezdték alkalmazni ezeket a módszereket, hallottunk már botrányokról, perekről is, hazánkban is egyre elterjedtebbé válik a dolgozók ilyen irányú kontrollálása. A fizikai megfigyelés mellett a virtuális világban is megfigyelik az alkalmazottak felhasználói szokásait. A tapasztalatok szerint elég elrettentő hatása van csupán a megfigyelés bejelentésének - még ha nem is történik semmi - csökken a felesleges telefonhasználat és az internet rendszer terheltsége egyaránt. Ezzel a taktikával is milliókat spórolhat egy nagy apparátussal működő vállalat.
Lehetőség van a letöltött oldalak és a levelezés utólagos listázására, a sértő tartalmak nézegetése, a vállalati szabályok megszegése és a túlzott magánhasználat az elbocsátások leggyakrabb okai. A video-megfigyelő rendszereket a dolgozók beleegyezésével lehet telepíteni, kizárólag a munkavégzés helyére. Közösségi helyek, pihenőszobák, ebédlők, öltözők és mosdók bekamerázása nem megengedett.
A vállalatok vezetői elsősorban a biztonsági előírásokra hivatkoznak, de nem titkolt szándékuk az alkalmazottak szokásainak megfigyelése sem. A pénzügyi és kereskedelmi cégeknél a legelterjedtebb a kamerás megfigyelés, ott ahol a legmagasabb az készpénz és az áruforgalom. A felvételek később felhasználhatóak bizonyítékként, ha valakit lopáson, vagy pénzváltással kapcsolatos ügyeskedésen kapnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








