Alaposan megemelte a luxusingatlanok után fizetendő adó mértékét a főváros önkormányzata. Az érintettek nem értik, hogy mitől nőtt ilyen arányban az adó mértéke, és az sem világos, hogy az egymástól pár száz méterre lévő ingatlanok között miért van esetenként jelentős árkülönbség - írja a Napi.
A 2006-ban kidolgozott értékelési és adórendszer kiinduló adatbázisként a fővárosban 2005-ben megvalósult és felhasználható, visszterhes vagyonátruházási szerződések adataira épült. Ezen szerződések szám akkor nem érte el a 36 ezret, a mostani módosításra azonban már 3 év adatai álltak rendelkezésre.
Az alapadatbázist 140 ezernél több szerződéses adat képezi, így térinformatikai kiigazításra már nem is volt szükség. A már korábban is besorolt közterületek közül 32%-nak felfelé, 10%-nak pedig lefelé módosult a besorolása.
Azok a tulajdonosok, akik nem értenek egyet az adó számításával, 10 ezer forint befizetése ellenében megtámadhatják a határozatot.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








