Nehézséget okoz az adóhatóságnak a járulékcsalókkal való küzdelem. Ennek ellenére a Pénzügyminisztérium szerint a dupla járulékalap fehérítette a gazdaságot, emiatt nem aggasztó a keresetnövekedés sem - írja a Népszabadság.
A pénzügyi tárca úgy látja, hogy a vártnál nagyobb béremelkedés nem hordoz magában inflációs kockázatot, ráadásul augusztusban mérséklődni fog a növekedés üteme a versenyszférában.
Tátrai Miklós, a tárca szakállamtitkára szerint a statisztikában látható bérnövekedésben a gazdaság fehéredése is szerepet játszik. Ugyanakkor a szaktárca szerint sem zárható ki az, hogy az eddig a szürke zónában tevékenykedő vállalkozások a feketegazdaság irányába mozdultak el.
Az APEH 2007-ben 60 ezer járulékellenőrzést tervez, melyek során vizsgálják majd, hogy a bérek után befizetett járulékok megfelelnek-e a munkavállalóknak adott juttatásoknak. Szikora János, az APEH elnöke szerint nehéz dolguk van a revizoroknak, mivel látszólag megegyezik a járulékot nem fizető foglalkoztató és a munkavállaló érdeke.
Emiatt nem túl nagy a vizsgálatok között a hiányosságot feltárók aránya. Az idei év első négy hónapjában az adóhatóság 10 401 ilyen ellenőrzés 28 százalékánál talált hibát, pedig az arány jellemzően 50 százalék szokott lenni. Az idei ellenőrzések során egyébiránt 3,6 milliárd forint járulékkülönbözetet állapítottak meg, melyet közel egymilliárd forint bírság és pótlék követ majd.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








