A kormány az egymástól távol álló munkavállalói és munkaadói álláspontok között a középutat keresve 6-6,5 százalékos átlagos bruttó bérnövelést javasolt az Országos Érdekegyeztető Tanácsnak (OÉT), hogy ezt ajánlják 2207-re a versenyszférának.
A kormány az egymástól távol álló munkavállalói és munkaadói álláspontok között a középutat keresve 6-6,5 százalékos átlagos bruttó bérnövelést javasolt az Országos Érdekegyeztető Tanácsnak (OÉT), hogy ezt ajánlják 2207-re a versenyszférának - írja a Világgazdaság.
A szakszervezetek, a munkaadó érdekképviseletek és a kormányzati oldal most pénteken ül le először tárgyalni a jövő évi keresetnövelésről, előzetes információk a szakszervezetek 8-10, a munkaadók 3-4 százalékos emelést javasolnak. Pénteken megkezdik a tavaly novemberben 3 évre kötött minimálbér-megállapodás felülvizsgálatát is, a januártól érvényes 65 500 forintos összeget ugyanis a megváltozott körülmények mellett a vállalati szféra túlságosan magasnak tartja.
Emellett növekszik a szakképzettek bérminimuma is, a két évnél kevesebb gyakorlattal rendelkezőké 110, efelett 115 százalékkal. A kormány a bérek védelmének és a vállalkozások működőképességének szempontjait csak olyan bérnövekedéssel tartja kielégíthetőnek, amelyek átmenetileg csökkenteni fogják az eddig elért reálkeresetszintet, amely előreláthatólag 4 százalékkal fog csökkeni a jövő évben.

Súlyos foglalkoztatási válság köszöntött be itthon: ezek a magyarok irdatlan nehezen találnak munkát
A megszerzett képesítések és a mai munkahelyeken megkövetelt készségek közötti eltérés az egyik oka annak, hogy a fiatalok nehezen találnak munkát.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


