2005. január-júniusban a kereskedelmi szálláshelyek vendégeinek száma jelentősen, a vendégéjszakák száma csekély mértékben emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt.
2005 első félévében a kereskedelmi szálláshelyekre 1.5 millió külföldi vendég érkezett, akik 4.4 millió vendégéjszakát töltöttek el. A külföldivendég-forgalom jelentős fellendülését mutatja, hogy 2004 első félévéhez képest egytizeddel több vendég 4%-kal több éjszakát töltött el. Az Európai Unió országaiból érkezett a külföldi vendégek 70%-a, akik közel 3.3 millió éjszakát vettek igénybe. A legfontosabb küldő országok közül Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország és az Amerikai Egyesült Államok esetén kisebb-nagyobb mértékben növekedett a vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest, a német állampolgárok viszont 2%-kal kevesebb éjszakát töltöttek a szálláshelyeken. A gyógy- és a wellness-szállodákban 6, illetve 19%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok. A külföldivendég-forgalom bővülése a Közép-Magyarország régióra és azon belül Budapestre koncentrálódott. A többi régióban 1-6%-os csökkenés figyelhető meg.
![]() |
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 1.5 millió belföldi vendéget fogadtak, akik 3.4 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 5, a vendégéjszakák száma 2%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben emelkedett az átlagosnál: 11%-os volt a vendégek, 8%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A panziókban és a kempingekben csekély mértékű bővülés figyelhető meg.
A szállodák átlagosan 44%-os szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 43% volt.
A kereskedelmi szálláshelyeken összesen 94.2 milliárd forint bevétel volt az év első felében, ez folyó áron 14%-os növekedés. Ezen belül a szállásdíjbevétel 14, a szálláshelyi vendéglátás 1, az egyéb szogáltatások bevétele 31%-kal bővült. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ág (H) együttes fogyasztóiár-indexe január-júniusban 6%-os növekedést jelzett a megelőző év azonos időszakához képest.
2005. június 30-án 776 szálloda közel 46 ezer szobával üzemelt az országban. 2004 júniusához képest a működő szállodák száma 26-tal, a rendelkezésre álló szobák száma 1,650-nel emelkedett. A szállodai férőhelyeké 4,300-zal nőtt, ami 4%-os férőhelykapacitás-bővülést jelent. Ezen belül a gyógyszállodákban igénybe vehető férőhelyek száma közel 2,000-rel haladta meg az egy évvel korábbit.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.









