A 2004 tavaszán kezdődött globális fellendülés őszre veszített a lendületéből, ami arra utal, hogy a világgazdasági növekedés dinamikája túljutott a csúcspontján. A lassulás dacára a világkereskedelem volumene becslések szerint mintegy 10%-kal bővült 2004 első három negyedévében - olvasható a Kopint Datorg novemberi konjunktúra-jelentésében.
Az Európai Központi Bank megjelentette 2004-es Konvergenciajelentését, amelyben 11 ország - a tíz új csatlakozó és Svédország - 2003 szeptembere és 2004 augusztusa közötti konvergencia-teljesítményét értékeli, az öt Maastricht-i kritérium közül négynek a teljesülését vizsgálva. Az elemzési periódus végéig csak Észtország és Litvánia felelt meg mind a négy követelménynek; igaz, Szlovénia sem állt ettől távol.
A magyar gazdaság továbbra is dinamikusan, ám az év első feléhez képest lassuló ütemben bővül. Az államháztartás és a folyó fizetési mérleg egyenlege jelentős hiányt mutat, és e tekintetben nem látszanak a javulás jelei. Az idén továbbra is 4%-os, jövőre ezt valamelyest meghaladó mértékű gazdasági növekedésre számítunk.
A külkereskedelemben mind az export, mind az import bővülésének üteme lassult a nyár közepétől kezdődően. Az ipari növekedés üteme ugyancsak visszaesett a harmadik negyedévben, ám az első kilenc hónapban így is csaknem 9%-os volumenbővülést mértek. A technológiailag igényesebb, azaz nemzetközileg versenyképesebb tevékenységet folytató feldolgozóipari ágazatok - mindenek előtt az elektronikai gépgyártás és a járműgyártás - továbbra is dinamikusan fejlődnek, miközben a munkaintenzív iparágak folytatják a hanyatlásukat.
A magyar állampapírok kimagasló hozama továbbra is fenntartja a forint iránti keresletet. Ezen az sem változtatott, hogy a Magyar Nemzeti Bank a makrogazdasági mutatók javulására - mindenek előtt az infláció ütemének csökkenésére - tekintettel október 18-án 50 bázisponttal, 10.5%-ra csökkentette a jegybanki alapkamatot. Az év hátralévő részében további alapkamat-csökkentésre számítunk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


