A kormány, a költségvetés prioritásairól, a bankok jelentősebb adóztatásáról nyilatkozott Draskovics Tibor Pénzügyminiszter a Népszabadságnak. A bankok kiemelkedő jövedlemezősége Draskovics szerint jelentős részben külső ényezőkhöz kapcsolódik. A miniszter jövőre kisebb, olcsóbb, hatékonyabb államot ígér.
A bankok magas nyereségének egy része nem a költségeik csökkentésére és a jövedelmezőségük javítására tett dicséretes és eredményes erőfeszítésekből következik, hanem külső tényezőkből - állította Draskovics. Ilyenek a magas kamatszinthez kapcsolódó automatikusan széles kamatmarzs, a lakáshitelezés felfutása állami támogatások mellett és a jegybanki tartalékszabályozás változása. Ennek tükrében indokolt lehet a magasabb elvonás.
A pénzügyminiszter szerint a bankok magasabb adóztatása nem vet fel alkotmányossági aggályokat, ugyanis a testület korábban más ügyek kapcsán megerősítette: a kedvezmények, külön adókulcsok megléte nincs ellentétben az alaptörvénnyel. A cél a közkiadásokhoz való arányosabb hozzájárulás. A bankok magasabb adóztatásából származó extra bevételt Draskovics 30 mrd Ft-ra becsüli.
A 2005-ös költségvetésben a kormány kevesebbet kíván költeni az állam működésére - állította Draskovics -, és ennek révén csökkenthetők lesznek az adók is. A kormány elkötelezett a pénzügyminiszter szerint az államháztartás méretének és hiányának lefaragására. Draskovics szerint a tervektől való kisebb eltérések jelentőségét hiba túlbecsülni. Néhány tized százalékpont eltérés a deficitben vagy a kiadások mértékében nem változtatja meg alapjaiban a magyar gazdaság növekedési lehetőségeit.
A miniszter fontosnak tartja, hogy az adóváltozások hatását hangsúlyosan vegyék majd figyelembe a partnerek a bértárgyalásokon. Az adótábla változása (középső kulcs kikerül) önmagában 2% reálkereset emelkedést okoz átlagosan Draskovics becslése szerint. Részben emiatt alacsonyabb bruttó béremelés is elegendő, hogy a vásárlóerőt növeljék, ugyanakkor az alacsonyabb bruttó bérnövekedés miatt a vállalati terhek nem nőnek majd olyan mértékben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A miniszter szerint a 2005-ös költségvetés nagyobb növekedést, több munkahelyet és javuló életkörülményeket jelent.
Az interjú alapvetően a költségvetésre, a kormány szándékaira, céljaira vonatkozó iránymutatást tartalmazott, a konkrétumokra, a részletkérdésekre a pénzügyminiszter nem tért ki. Az idei év költségvetési céljainak sikertelensége természetesen a jövő évi kilátásokat is negatívan befolyásolja, az ezzel kapcsolatos problémafelvetés a nyilatkozatból hiányzott.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








