Miközben globális szinten stagnálás, Európában pedig mindössze minimális bővülés figyelhető meg, Közép-Kelet-Európában jelentősen erősödött a fúziós és felvásárlási tevékenység tavaly - derült ki a PricewaterhouseCoopers kilenc országot érintő felméréséből. A magyar M&A piacon a tranzakciók becsült értéke - több nagy értékű ügylet révén - 36%-kal 2.6 mrd dollárra emelkedett, miközben az ügyletek száma több mint 30%-kal 128 db-ra csökkent. A hazai tranzakciók súlyának növekedésével párhuzamosan csökkent a Magyarországra irányuló, külföldi vállalatok által végrehajtott tranzakciók aránya. Hét Magyarországról külföldre irányuló ügylet zárult le tavaly, a legnagyobb külföldi befektetéseket a MOL Rt. hajtotta végre (az eladói oldalon a Slovnaft/Slovbena, illetve a Jukosz állt). A legaktívabb iparág továbbra is a termelő szektor maradt, a média és az IT szegmens növekvő súlya meghaladta a regionális átlagot. Összesen hét privatizáció zajlott le hazánkban tavaly: Postabank, Konzumbank, Hajógyári Sziget Vagyonkezelő Kft., Belvárosi Irodaház Kft., Fégarmy Rt., Dunaújvárosi Szennyvíztisztító Szolgáltató Kft., Forrás Rt.
A vizsgált kilenc országban (Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Oroszország, Románia, Szlovákia, Szlovénia) a PwC 38.6 mrd dollárra becsüli a fúziós és felvásárlási piac tavalyi méretét, amely duplája a 2002-es 17.7 mrd dolláros értéknek.
"A kiemelkedő bővülés hátterében elsődlegesen nagy értékű tranzakciók állnak; különösen dinamikus volt az orosz fúziós piac, de számos megatranzakció zárult le a régió egyéb országaiban is" - nyilatkozta Dezse Margeret, a PwC Pénzügyi Tanácsadási Üzletágának vezetője.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


