Újabb sikeres évet zárt a Generali, megtartva előkelő piaci pozícióját

Pénzcentrum
2004. március 10. 11:45

"A változó piaci és gazdasági környezet hatásai ellenére a Generali újabb sikeres üzleti évet zárt. Az első négy helyre rangsorolt hazai biztosítótársaság közül egyedül a Generali őrizte meg 17,6%-os piaci részesedését (a korrigált díjbevételeket tekintve*) és ezzel megszilárdította a magyar biztosítási piacon kivívott második pozícióját"- indította a Generali-Providencia Biztosító Rt. évösszegző sajtótájékoztatóját dr. Pálvölgyi Mátyás, vezérigazgató.

A társaság díjbevétele meghaladta a 94 milliárd forintot, adózás előtti eredménye 1,8 milliárd forintot tett ki. Megtörtént a Zürich Biztosító integrációja, valamint az igazgatásban a személybiztosítási tevékenység koncentrációja, melynek következtében az igazgatás és az értékesítés hatékonysága nőtt.
2004. március 3-ával a társaság igazgatósága tagjai közé választotta Paál Zoltánt, aki az igazgatóságban az élet, baleset és egészségbiztosítási területekért lesz felelős.

Eredmények az élet és a személybiztosítás területén
A Generali-Providencia Biztosító Rt. 2003-as életbiztosítási díjbevétele 26,8 milliárd forint, amelynek meghatározó része a folyamatos díjfizetésű életbiztosításokból származott. A Generali elsősorban a unit-linked típusú életbiztosítások növelésére koncentrált, ami átlag feletti, 33%-os állománydíj növekedést eredményezett. Az egészség- és balesetbiztosítások területén a Generali 2003 őszén - egy együttbiztosítási csoport vezető tagjaként - elnyerte a 3 és 18 év közötti fiatalok számára szóló állami finanszírozású balesetbiztosításra kiírt pályázatot. Ezzel a társaság egészség-balesetbiztosítási piaci részesedése 2003-ban meghaladta a 20%-ot. A társaság a piacon elsőként vezette be internetes Netc@re balesetbiztosítását, valamint a 2003-as év sikertermékének számítanak a banki hitelek mellé köthető személybiztosítások.

Kimagasló sikerek a vagyonbiztosítás területén
A nem-életbiztosítások állománydíja 2003-ban 14,7%-kal növekedett. A társaság 15,1%-os növekedéssel, 67,6 milliárd forintos díjelőírást realizált. A fejlődés egyértelműen a vagyonbiztosításoknak köszönhető, melyeknél a növekedés 22,3%-os volt. A nem-élet portfolióban ezek aránya 2,5 százalékponttal emelkedett.
Az elmúlt években a nagyvállalkozói szerződésállomány töretlen fejlődést mutatott. A növekedés 2003-ban is meghaladta a 20%-ot, így a vagyonbiztosítások húzóágazatává vált.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási terület a - kisebb biztosítók piacra lépése és alacsony szinten tartott díjai miatt - a várakozások alatt maradt, míg a casco ágazat 13,9%-kal bővült.

Növekvő befektetési állomány, jó eredmény
A Generali-Providencia Biztosító Rt. a befektetési alapokhoz kötött életbiztosítások nélküli befektetési állománya 2003-ban 16,1%-kal, 117,7 milliárd forintról 136,7 milliárd forintra emelkedett. A befektetési alapokhoz kötött életbiztosítások állománya 9,3 milliárd forintot tett ki.
A Generalinál az értékpapír állomány portfolión belüli aránya 93%. A cég a 2002-es évhez képest 107 milliárd forintról 127 milliárd forintra növelte állományát. Ezen belül domináns a fix kamatozású, illetve a hosszú lejáratú értékpapírok állománya. A nem-értékpapír típusú befektetések esetében a bankbetétek és a részesedések állománya jelentős. A társaság 2003. évi adózás előtti eredménye 1,8 az adózás utáni eredménye 1,5 milliárd forintot tett ki.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Gondoskodás a "Védőszárny" jegyében
A társaság az ügyfélközpontúság és átfogó gondoskodás jegyében 2002-ben kialakított Védőszárny- filozófiát továbbgondolva, az értékesítés mellett kiterjesztette azt az ügyfélszolgálati és a kárrendezési területekre is. Az ügyfélszolgálati tevékenységet tekintve a Védőszárny-filozófia ügyfélszolgálati hálózat korszerűsítését és a folyamatok optimalizálást jelenti. Kárrendezési oldalról a filozófia alkalmazása az egyre rugalmasabb, személyre szabottabb szolgáltatási háttér kialakítását segíti elő. Értékesítési oldalon a Generali komplex, teljes körű tanácsadásra fókuszál, míg termék oldalon a konkrét, hagyományosan vett biztosítási védelmen túl plusz szolgáltatások bekapcsolását, élethelyzetekhez igazított komplex megoldásokat kínál.

Innováció és tradíció
A Generali fejlesztések széles körét indította el, illetve folytatta 2003-ban is. Új értékesítés-támogató rendszereket alakított ki, fejlesztette és integrálta az adatkezelést és adatfeldolgozást, korszerű, az ügyfelek igényeit szem előtt tartó új dokumentum-kezelő rendszert vezetett be, valamint kialakította teljes körű digitális archívumát. A társaság megújította tanácsadói honlap rendszerét, weboldala, a Generali Online pedig látogatói csúcsot ért el. A cég internetes szerződés-megtekintő rendszerében regisztrált felhasználók száma egy év alatt megötszöröződött. A tradíció és lokálpatriotizmus jegyében a társaság felújított és átadott Debrecen belvárosában egy 6300m2-es műemlék-jellegű épületet, ahol a Generali legkorszerűbb - elektronikus ügyfél-hívó rendszerrel ellátott - ügyfélszolgálata nyílt meg.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrbonbon  |  2021.06.22 14:01
Article written by Olivier Legrand, Managing Partner AIMS International Belgium & Global Practice Le...
perfekt  |  2021.06.22 08:10
Valószínűleg már senkit nem lep meg, hogy a nyári meleggel együtt érkezik az adótörvény csomag, amel...
hrdoktor  |  2021.06.21 05:58
A szemek alatti karikák a legtöbb embernél nem csak a genetikával, hanem az életmóddal is összefügge...
legacykft  |  2021.06.18 18:55
Az elmúlt évek munkaerőpiaci helyzetéből kifolyólag jellemzően olyan kérdések foglalkoztatták a cége...
ajovomunkahelye  |  2021.06.17 09:16
Hogyan alakult a munkavállalói elkötelezettség a járvány kitörésétől kezdve? Az első hullámban még m...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 24. csütörtök
Iván
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?