A tranzakciós adó érinteni fogja a hitelkártya használókat is. Mennyi marad a jóváírásokból, ha ki kell fizetnünk a tranzakciónkénti 2 ezrelékes díjat, ráadásul nem is egyszer? Érdemes lesz még hitelkártyával vásárolni 2013-ban is? Jó hír, hogy több bank is kínál ingyenes megoldást. Ha nem változtatnak díjaikon a hitelintézetek, akkor 2013-ban is megéri majd hitelkártyával fizetni.
A Pénzcentrum.hu olvasóinak már a könyökén jön ki, miért is éri meg hitelkártyát használni. - HA ez mégse lenne így, kattints ide! - A tranzakciós adó viszont 2013-ban mindent megváltoztathat. Gondoljunk csak bele, egy vásárlás 4 ezrelék adót is jelent, ami az éves díjakkal együtt részben értelmetlenné teheti a hitelkártyát. A 4 ezrelék úgy jön össze, hogy 2 ezreléket adó keletkezik a vásárláskor, majd a tartozásunk kiegyenlítésekor is ennyibe kerülhet az utalás. Szerencsére nem minden bank hárítja át az illetéket. Pedig ez 200 ezer forintos költésnél már 800 forintot jelentene . Még ezek után is megérheti hitelkártyával fizetni, hiszen az 1 százalékos (2000 forintos) jóváíráshoz képest ez még mindig alacsony összeg.
>>Az idióta PIN-kódokra is rászállnak a bankok<<
A legtöbb bank nem csak részlegesen terhelte át a tranzakciós díjat a hitelkártya használókra, másrészt a jóváírások mértéke is sok esetben magasabb, mint a számítás során használt 1 százalék.
A folyószámlák között válogatva is találhatunk még 2013-ban is olyat, amiről ingyenes rendezhetjük tartozásunkat, akár beszedési megbízással vagy utalással.


2013-ban is maradnak olyan folyószámlák, ahonnan ingyen utalhatjuk el a hitelkártya tartozásunkat a bankunknak. Azonos hitelintézetben vezetett számlák esetén ez egyébként is adómentesen tehetjük meg, de akár más banktól is marad erre lehetőség. Ilyen ingyenes utalási lehetőség marad az AXA, CIB, Erste és K&H bankoknál. Ezeknél a beszedési megbízás is ingyenes maradt.
A hitelkártyák közül is kiválaszthatunk egy olyat, mely esetén az eddigi információink szerint nem kell majd fizetni plusz tranzakciós díjat 2013-tól. Az összehasonlított kártyáink közül mindegyik ilyen, de ha ebben bármilyen változás áll be azonnal megírjuk. Jelenleg nincs tranzakciós díja a Citibank, Budapest, FHB, Erste, K&H, Raiffeisen és az OTP hitelkártyáinak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








