Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Új csúcsokon a lakosság hitelfelvételi kedve, a hazai háztartások a folyószámlahitelek nélkül csaknem 1135 milliárd forintnyi új lakás- és fogyasztásihitel-szerződést kötöttek az év első kilenc hónapjában, ami 42 százalékkal nagyobb érték az egy évvel korábbinál - írja a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataira hivatkozva a Világgazdaság.
A lakáshiteleknél ezen belül 35,7 százalékos növekedést mutattak ki 641,7 milliárd forintnyi szerződéses összeg mellett, és figyelemre méltó a hosszú kamatperiódusú konstrukciók terjedése.
A fogyasztási hitelek több mint 51 százalékkal bővültek, 493,3 milliárd forintnyi új kölcsönnel, és közülük egyértelműen a személyi kölcsönök számítanak a húzóterméknek: 342,7 milliárd forintnyit vettek fel a háztartások kilenc hónap alatt, több mint a másfélszeresét az egy évvel korábbi mennyiségnek.
A háztartások hitelállománya szeptember végére megközelítette a 6064 milliárd forintot, ami az egy évvel korábbihoz viszonyítva 3,2 százalékos növekedés. Ezen belül a lakáshiteleknél 8,8 százalékos emelkedést mutatott ki az MNB, 3257 milliárdos állomány mellett, miközben a fogyasztási hiteleknél minimálisan ugyan, de csökkent az állomány.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








