Azt gondolhatnánk, hogy a falusi csok szinte mindenhol elérhető falun, ez azonban tévedés.
Különösen a kényelmi szolgáltatások, a tömegközlekedés és a mobilfizetés területén válik egyre népszerűbbé az egyérintéses fizetés.
Az európaiak szeretnek egy érintéssel fizetni, gyakorlatilag bármilyen helyszínen: legyen szó bevásárlóközpontról, élelmiszerboltról, parkolóházról vagy éppen ital/étel automatáról, de a tömegközlekedési eszközökön vagy a taxikban is népszerű ez a fizetési mód. 2014 utolsó negyedévében az egyérintéses tranzakciók száma éves szinten 174 százalékkal nőtt Európában, míg a kártyabirtokosok 20 százalékkal többet használták egyérintéses kártyájukat. Az Egyesült Királyságban és Lengyelországban az egy érintéssel fizetők csaknem 100 százaléka teljesen elégedett ezzel a megoldással.
Néhány évvel ezelőtt a tipikus európai polgár pénzérmével fizette volna ki a reggeli kávéját, ma már ez sokkal egyszerűbb és biztonságosabb. Jelenleg több mint 3 millió kiskereskedelmi helyszínen fogadják el az egyérintéses kártyát világszerte, ami azt jelenti, hogy évről évre 56 százalékkal nő az elfogadóhelyek száma. Ezáltal sokkal kényelmesebb a kártyánkkal, a mobiltelefonunkkal vagy más fizetési eszközünkkel vásárolni. Az egyérintéses fizetés különösen az európaiak körében népszerű: a Cseh Köztársaságban a MasterCard® és Maestro® kártyákkal végrehajtott bolton belüli tranzakciók 52 százaléka egyérintéses, és hasonló növekedési tendenciákat láthatunk Lengyelországban (33 százalék), Magyarországon (18 százalék) és Szlovákiában (17 százalék) is.
2014 Magyarországon is az egyérintéses fizetés áttörésének éve volt, a MasterCard kártyatársaság hazai tapasztalatai alapján. Ezt támasztják alá a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai, melyekből kiderül, hogy megduplázódott az egyérintéses bankkártyák száma tavaly januártól szeptember végéig, meghaladva a 3,3 millió darabot. A Magyar Nemzeti Bank statisztikáiból kiderül: 2014 harmadik negyedévében a hazai, csaknem 86 millió bankkártyás fizetési tranzakcióból már minden hatodik (15 százalék) volt egyérintéses, ami az előző negyedévhez képest 30 százalékos növekedést jelent mind a fizetések darabszámát, mind összértékét tekintve. Ebben az időszakban a hazai vásárlók minden korábbinál nagyobb összeget, megközelítően 47 milliárd forintot fizettek ilyen módon, ami összesen csaknem 13 millió fizetési tranzakciónak felel meg.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen