A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Az 5-7 oldalas elszámolási tájékoztatókat márciustól postázzák, és az ígéretek szerint nem lesznek benne apró betűk.
Több mint 2,4 millió szerződést érint a devizahiteles elszámolás, ezek között rengeteg lakáshitelt találunk. A bankoknak kötelező tájékoztatót közzétennie a honlapjukon az elszámolásról és a forintosításról. A jegybank sajtótájékoztatóján az elszámolási értesítő részleteit ismertetik.
A dokumentumban nem lesznek majd "apróbetűs részek", hanem - az ígéretek szerint - tisztán, érthetően a lényeg lesz leírva a dokumentumban, az alábbi három plusz egy pontban részletezve:
- Az első rész tartalmazza a tisztességtelenül felszámított összegeket, árfolyamrés, illetve egyoldalú kamatemelés részre lebontva. Itt találhatjuk meg azt is, hogy mennyi jár vissza az ügyfélnek és hogyan alakul a tartozása.
- A második részben találhatjuk a forintosítás során kialakult kamatot, törlesztőrészletet és fennálló tartozást.
- A harmadik pontban pedig a panasztételi, jogorvoslati lehetőségek olvashatóak.
- A plusz egy pont gyakorlatilag egy táblázat, amiben az eddig befizetett összegeket találjuk.
Két esetben kell az ügyfélnek kezdeményezni
A követeléskezelőknek átadott tartozások esetén is köteles a bank értesítőt küldeni, de az ügyfélnek kell megkeresni a hitelezőt.
A másik speciális eset a kedvezményes végtörlesztők köre, akiknek kezdeményezni kell a bankjuknál az elszámolást, ráadásul 10 ezer forintot kell fizetniük ezért. Amennyiben valóban jár vissza pénz, akkor az ügyfél visszakapja ezt az eljárási díjat.
Az árfolyamgátas szerződések ismertetése során kiemelték, hogy nem feltétlenül csökken a törlesztőrészlet. "Ami biztos, hogy a gyűjtőszámlás szerződés miatt a törlesztőrészlet nem emelkedhet" - tett hozzá Szabó László, a jegybank szakértője. Azt hozzá kell tenni, hogy az árfolyamrögzítés lejárata után megugorhat a törlesztőrészlet, mivel ha többlet halmozódik fel, azt a későbbiekben az ügyfélnek törlesztenie kell.
Kivételesek az OTP ügyfelei
Az OTP esetében nem biztos, hogy az értesítők kiküldése március elején indul, mivel az egyoldalú kamatemelés miatti pereik elhúzódtak, az erről szóló információkat a bank a honlapján fogja közzé tenni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








