Ahogy közeleg a karácsony, az üzletek egymást túllicitálva kínálnak akciókat, hogy megkönnyítsék az ajándékvásárlást.
Egy felmérés szerint nem változott a 18-69 éves lakosság vásárlási kedve, a célcsoport harmada tervez nagy értékű beruházást. A 18-39 éves korosztályban leginkább a magasabb végzettségűek, illetve a fővárosban élő, az átlagnál jobb anyagi helyzetűek terveznek nagyösszegű vásárlást a következő negyedévben.
A lakosság egyharmada tervez nagyobb összegű beruházást a következő három hónapban. A legtöbben - 16% - lakásfelújításra, és a nyár közeledtével utazásra - 11% - szánnak nagyobb összeget. A 18-39 éves korosztály magasabb iskolai végzettségű, a fővárosban élő, és az átlagnál jobb anyagi körülményekkel rendelkező tagjai magasabb arányban terveznek nagyösszegű beruházást a következő negyedévben, mint az átlag - derül ki a Cofidis Hitel Monitor felmérésből.
A kisebb összegű beruházást tervezők aránya 2012 utolsó negyedévéhez képest visszaesett 14 százalékponttal, jelenleg a 18-69 éves lakosság kétharmada tervez ilyen jellegű vásárlást a következő három hónapban. A visszaesés oka az, hogy míg karácsonykor mindenki másra költ, az ünnepek után a saját részre vásárolni szándékozók száma jelentősen megnő, jelen esetben ez 11 százalékpontos emelkedést eredményezett, és ezzel párhuzamosan a mások részére tervezett vásárlás erőteljesen csökken. A csekélyebb értékű beruházások célja elsősorban ruha (47%), könyv (35%), szépségápolási termék (33%), élelmiszer (33%), és játék (24%) vásárlás.
Összességében elmondható, hogy csökkent azok száma, akik hitelből valósítanák meg beruházásaikat. A lakosság 9%-a, különösen az átlag feletti jövedelemmel rendelkezők mondták azt, hogy vennének fel hitelt nagyobb összegű vásárlásaik finanszírozására. Elsősorban lakásfelújítás, autó, mosógép- és LCD TV vásárlás esetén igényelnének kölcsönt. Az utazást tervezők közül pedig 8%-a mondta azt, hogy venne fel hitelt erre a célra. Ugyanakkor az előző időszakhoz képest a tervezett hitelösszeg emelkedett, átlagosan 630 ezer Ft a nagy beruházások esetén. A kisebb értékű vásárláshoz a megkérdezettek 4%-a szeretne kölcsönt felvenni, átlagosan 244 ezer forint értékben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.