Árversenybe kezdett csütörtökön a Tesco a brit jelzáloghitel-piacon: az áruházlánc banki üzletága rendkívül alacsony, 1,99%-os kamatozású hitellel csábítja az ügyfeleket - írja a Daily Mail.
Ma a jelzáloghitelek jelentős részét kétéves fix kamatlábbal kínálják a bankok Nagy-Britanniában, átlagosan 4,44%-os kamattal. A Tesco Bank szintén kétéves kamatfixálású ajánlata ehhez képest egy év alatt egy átlagos ügyfél számára közel 2300 font megtakarítást jelent az alacsonyabb törlesztőrészletnek köszönhetően. Igaz, a hitel kezdeti költsége 995 font, és a túlzott eladósodást elkerülendő 40% önerő szükséges hozzá.
Peter Gettins, a London & Country brókere szerint minden más hitelt maga alá utasít a Tesco Bank új jelzáloghitele, és reményét fejezte ki, hogy más bankok is követni fogják. Utóbbiak számára ugyanakkor a Tesco által támasztott esetleges éles verseny komoly fejfájást okozhat a kamatmarzs csökkenése miatt.
A nagyobb, brit tulajdonú bankok másik nagy versenytársa a spanyol Santander, amely 2,39%-os kamattal és 1995 font díjjal kínálja jelzáloghitelét. Tavaly volt már példa 1,99%-os kamatra a piacon: a Leeds Building Society ugyanennyivel kínálta hitelét, kezdeti díja azonban 1999 font volt.
Ma átlagosan a lakások 163 376 fontért kelnek el Nagy-Britanniában. Egy átlagos lakás megvásárlásához tehát több mint 65 ezer font önerőre van szükség, ami nem kevés, szakértők szerint ennek ellenére a Tesco lépése árversenyt indíthat a brit jelzáloghitel-piacon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








