Rekord ütemben növekszik a hazai netbankolók száma: az elmúlt egy évben számos banknál kétszámjegyű volt a növekedés. Lassan azonban telítődő piaccal kell számolniuk a pénzintézeteknek - írja a Világgazdaság.
A megkérdezett hazai bankok mindegyike arról számolt be, hogy továbbra is gyors ütemben növekszik internetbanki ügyfeleik száma, és a trend folytatódására számítanak.
A GKIeNET-T-Home-T-Mobile adatai szerint a múlt év végén több, mint 2,4 millió lakossági és több, mint 350 ezer vállalati ügyfélnek volt internetbanki szerződése hazai bankoknál. Előbbi egy év alatt 21, utóbbi 13 százalékos emelkedést mutatott.
A mobilbanki szolgáltatások is felfutóban vannak: az ügyfelek száma meghaladta a 3 milliót, 10 százalékos növekedés mellett.
Rekord szintű bővülés volt megfigyelhető azonban a kizárólag internetes vásárlásra használható webkártyáknál: év végén több, mint 280 ezret használtak a piacon, ami 40 százalékkal haladta meg az előző évit.
A Raiffeisen Banknál számlát nyitók automatikusan internetbanki ügyfelekké is válnak, amennyiben aktiválják a szerződést. A banknál úgy gondolják, hogy az európai trendeknek megfelelően itthon is egyre szívesebben használják majd az emberek a világhálót vásárlásra.
Az OTP Banknál is hasonlóan vélekednek, ugyanakkor a piac fokozatos telítődésével is számolnak a jövőben.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A netbankot az ügyfelek elsősorban azonnali forintátutalásra, sárga csekk befizetésre, mobiltelefon-feltöltésre, illetve deviza-átutalásra használják, emellett a számlaegyenleg lekérdezés is gyakori tranzakció.
Mindeközben a bankok folyamatosan fejlesztik a szolgáltatásokat, a CIB Bank például bevezette a gépjármű-biztosítás meg- és átkötésének lehetőségét, valamint az elektronikus számlakezelés szolgáltatást a Díjnettel együttműködésben.
Az MKB Banknál a lakossági ügyfelek számára próbálják tervezhetőbbé tenni költéseiket, így egy áttekintő képet adnak az ügyfélnek havi költéseiről korábbi tranzakciói alapján.
Az OTP Banknál az internetbanki felületet optimalizálták iPhonera.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


