Magyarországon 2008 végén 8,9 millió bankkártya volt forgalomban, a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint az elmúlt év folyamán 5 százalékkal emelkedett a kibocsátott plasztikok száma. A kibocsátói oldalon lévő 26 bank (és a csatlakozó takarékszövetkezetek) továbbra is a MasterCard márkát favorizálják - a társaság logójóval ellátott plasztikok aránya a 2007-es 66,3 százalékról 66,8 százalékra emelkedett. A bankok a tavalyi év során lényegében leálltak a hitelkártya-kibocsátással - mindössze 36 ezerrel nőtt a forgalomban lévő hitelplasztikok száma.
Az elmúlt években számos bank kapcsolódott be a bankkártya-elfogadásba, így reálisnak látszik a remény, hogy gyorsuló ütemben dolgozzuk le lemaradásunkat. (Az EU 2007-es felmérése szerint 1 millió bankkártyára 15 357 pos jutott, míg a hazai adat 4318.) A működő pos-ok száma tavaly 15 százalékkal nőtt és megközelítette a 15 000-et. Az elmúlt év még szép növekedést hozott a készpénzkiadó automaták (atm-ek) terén is. Az elmúlt év végén 4623 készülék üzemelt, az egy év alatt 7,8 százalékkal emelkedő atm-szám jórészt a bankok tavaly még aktív fiókhálózat-bővítésének tudható be.
Az elmúlt év során a magyar kártyabirtokosok 295 milliószor húzták elő bankkártyájukat, amelyek során összességében 7029 milliárd forint mozdult meg. A tranzakciók száma 13, a kártyás forgalom 7 százalékos növekedést mutat. A statisztika alapján minden egyes plasztikkal havonta átlagosan 2,77 tranzakciót végeztek az elmúlt évben - szemben a 2004-es 2,32-vel, de plasztikus a növekedés a 2007-es 2,51-hez képest is.
A statisztikai adatok egyértelműen alátámasztják a vásárlási forgalom előretörését. A hazai kártyákkal belföldi üzletekben 158,3 millió tranzakciót bonyolítottak le, ami számottevő növekedést jelent a 128,5 milliós 2007-es szinthez képest. A vásárlási tranzakciókban tavaly 1223 milliárd forint fordult meg, ami 19 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi szintet. Az, hogy a vásárlási érték növekedése nem követi a tranzakciók számának bővülését, kedvező hír, mivel azt támasztja alá, hogy a bankkártya-tulajdonosok sokkal gyakrabban használják a kártyájukat és kisebb tételek fizetését is vállalják plasztikkal. Az egy tranzakcióban kifizetett összeg a 2007-es 8009 forintról 7727 forintra csökkent. Érték alapon ugyanakkor még mindig a készpénzfelvétel dominál: a magyarországi atm- és pos-készülékeken lebonyolított tranzakciók értékének 80 százaléka még mindig az atm-es készpénzfelvételhez köthető - 5672 milliárd forintot vettek ki a kártyatulajdonosok az atm-ekből. (Az adatot némileg torzítja, hogy az MNB statisztikáiban a külföldiek által hazánkban végzett tranzakciók is szerepelnek, márpedig náluk - érthetően - erősebb lehet a készpénzfelvétel aránya.)

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


