A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) piacfelügyeleti eljárásában 15 millió forintos bírsággal sújtotta a Tesco Global Zrt-t, mert a cég a hatóság tiltása ellenére olyan típusú rádióberendezést hozott forgalomba, amely nem felelt meg a követelményeknek.
Az NHH 2008 nyarán piacfelügyeleti eljárás keretében vizsgálta a Tesco által forgalomba hozott (Technika TA719 típusú PMR adó-vevő) rádióberendezést, és annak rádiótechnikai, valamint elektromágneses összeférhetetlenségi követelményeknek való megfelelőségét. A hatóság megállapította, hogy a berendezés nem felel meg a Tesco által kiadott megfelelőségi nyilatkozatban is szereplő szabvány által előírt követelménynek; mellékhullámú sugárzása többszöröse a szabványban előírtaknak, használata pedig más rádiófrekvenciás eszközöket zavar. A hatóság megtiltotta a berendezés magyarországi forgalomba hozatalát és forgalmazását, továbbá elrendelte a berendezés forgalomból történő kivonását.
A novemberi utóellenőrzés során kiderült, hogy a Tesco nem tartotta be a tiltóhatározatban foglaltakat: a boltjaiban lévő több mint 1500 pár adó-vevőt nem vonta ki a forgalomból, azokat szabálytalanul továbbra is forgalmazta, sőt újabb készülékeket is kiszállított az utóellenőrzött áruházakba és ellentmondásosan nyilatkozott a forgalmazott készülékek mennyiségéről. Ezeket a tényeket a hatóság a bírság megállapításánál súlyosbító körülményként értékelte. A hatóság a fokozatosság elvét követve a bírság mértékét 15 millió forintban állapította meg.
A gyártói, illetve forgalomba hozói felelősség mellett, "CE" jelzéssel szabadon értékesíthetők a berendezések. Az NHH piacfelügyeleti eljárás során utólag ellenőrzi a már forgalomba hozott rádióberendezések rádiótechnikai és elektromágneses kompatibilitási megfelelőségét. Amennyiben a vizsgált berendezés nem felel meg a gyártó által kiadott megfelelőségi tanúsítványokban foglalt szabványi előírásoknak, akkor a hatóság megtiltja a berendezés forgalomba hozatalát és forgalmazását.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








