A szövetségi és állami hatóságok a helyi idő szerint késő esti órákban nagy erőkkel végezték a kutatást és mentést.
A kis autók nagyságrendekkel jobbak az ütközési tesztekben, mint korábban voltak, de így is lemaradásban vannak a nagyobb társak mögött, különösen, ami az oldalirányú ütközések elleni védelmet illeti.
Az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által készített felmérésében részt vett mind a kilenc kisautó megkapta a legmagasabb osztályzatot a frontális ütközések tesztjén, oldalról azonban csak ketten teljesítettek maximálisan. Persze az Egyesült Államokban kicsit másképp kategorizálják a gépjárműveket - az ottani kisautók többségét nálunk középkategóriásnak minősítenék.
Az oldalirányú teszteken legjobban a Suzuki SX4 és a Toyota Matrix-Pontiac Vibe kettős (ez utóbbi kettő lényegében egy és ugyanaz az autó) szerepelt. A felmérésben részt vett még a Chevrolet HHR, a Chrysler PT Cruiser, a Ford Focus, a Hyundai Elantra és a Saturn Astra, valamint az egyetlen valóban kis autó, a Mini Cooper. A hátulról történő ütközéseknél egyedül a Ford Focuson nem találtak fogást a szigorú bírák. Az összes autó közül a legrosszabbul az egyébként nyolcévesen is rendkívül vonzó Chrysler PT Cruiser szerepelt.
A kisebb kategóriájú autók ütközésvédelme komoly fejlődésen ment keresztül az utóbbi években - elsősorban az erősebb váznak és a gombamód szaporodó légzsákoknak köszönhetően. Az oldalsó ütközések sérüléseinek elhárításával azonban gondban vannak a gyártók, mivel az Egyesült Államokban általában nem egy másik kisautóval kell megküzdenie egy karambol során a védelmi rendszernek, hanem egy SUV vagy egy pick up gallytörő rácsaival, amelyek a kisebb autó utasainak szemszögéből nagyjából épp fejmagasságban helyezkednek el. Az oldalsó függönylufik (bocsánat airbagek) ezért az utóbbi időben már nem feláras extraként, hanem alapfelszerelésként kerülnek be a kategória autóiba.
Az IIHS az idei évben egyébként 21 kisautót vizsgált meg, melyek közül mindössze hat érdemelte ki, hogy a szervezet abszolút biztonságosnak minősítse őket. Érdemes egy pillantást vetni a listára, csak hogy barátkozzunk a kisautó fogalmával a tengerentúlon: tehát minden irányból pajzsként védelmez a Subaru Impreza, a Scion xB Honda Civic, a Mitsubishi Lancer, a Volkswagen Rabbit, valamint a Toyota Corolla és a Honda Fit.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








