Valószínűleg az eddigi legnagyobb hacker támadást sikerült lefülelnie az amerikai hatóságoknak, melynek keretében a tegnapi napon 11 vádlott neve is felmerült, köztük észteké, ukránoké, kínaiaké és egy beloruszé is.
Az eset arra is felhívja a figyelmet, hogy a globalizálódás a bűncselekményeket sem kerüli el, hiszen az adatok eltulajdonítása ugyan az USA-ban történt, azonban azok tárolásában és értékesítésében Kelet-Európa, sőt Kelet-Ázsia is érintett.
A gyanúsítottak közül eddig egy ember személyazonosságát, illetve nemzetiségét nem tudták azonosítani, neki csak az online fedőneve ismert ez idáig.
A bankkártya adatok úgy sikerült eltulajdonítaniuk, hogy különböző áruházak előtt furikázva felcsatlakoztak azok wireless hálózatára, feltöltöttek egy programot, melynek segítségével azonnal megszerezték a kártyával fizetők adatait. A csalássorozat 2003-ban kezdődött, és azóta mintegy 40 millió bankkártya adatát sikerült lehalászniuk.
2007-ben már kiderült, hogy valakiknek sikerült megszerezniük az egyik legnagyobb üzletlánc, a TJX ügyfeleinek bankkártya adatát, ekkor azonban még nem tudták, hogy ez nem egyedüli eset.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A "főbűnös", Albert "Segvec" Gonzalez volt az, aki a megszerzett adatokat egy ukrán és litván szerveren tárolta, majd azokat mágneskártyára kódolta, melyekkel ő és társai több tízezer dollárt vettek fel ATM-ekből.
Az általuk okozott kár azonban bőven meghaladja az automatákból felvett pénzek értékét, hiszen az adatok egy részét a nemzetközi piacon értékesítették, az így befolyt pénzeket pedig különböző bankszámlákon tárolták. Ezen kívül a kártyát kibocsátó bankok, és természetesen a " megkurtított" üzletek is több milliárd dolláros kárt szenvedtek el az évek alatt
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








